Paardrijden wel of geen sport

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Verwijderd

Paardrijden wel of geen sport

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 13:52

Hoi allemaal ik weet zelf wel mijn antwoord op deze vraag maar ik wil graag weten hoe mensen er over denken.
De meeste mensen zeggen altijd tegen mij nou je zit alleen maar maar hoe denken jullie erover.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 14:03

Nou ik vind niet 'je zit alleen maar'.
Mn nichtje zit ook op paardrijden en ze heeft het er de hele dag over :P.
Maargoed, je kunt het niet in een keer en je moet er een heleboel over weten, over hoe je het paard 'bestuurd' enzo...Dus ik vind het wel een sport omdat je dr toch dingen voor moet doen en weten.
Slecht in uitleggen :s

Lex
Newbee!

Bericht door Lex » 26-07-04 14:06

Paardrijden geen sport?

Wat een bullshit,
Met formule 1 zitten die coureurs toch ook alleen maar op hun luie reet.
Nou reken maar dat dat een sport is.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 14:11

He ja dat bedoelde ik, ik zocht een vergelijking waar je ook alleen maar op je reet zit.

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 26-07-04 15:46

ik vind dat het eerder een denksport is omdat je dat paard moet besturen ja..

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 26-07-04 15:47

Paardrijden komt toch ook op Studio sport met *paardrijden*
met die troela met die grote mond?
ahaha sorry hoor :P Zo paard zo baas

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 26-07-04 15:54

KMQueeNy schreef:Paardrijden komt toch ook op Studio sport met *paardrijden*
met die troela met die grote mond?
ahaha sorry hoor :P Zo paard zo baas

ankie van nog wat heet ze toch :P

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 15:55

Whaha ja ankie ofzo, die heeft pas een paardensmoel :P

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 17:04

ach ja ankie laten we daar maar over ophouden zelfs bon fire heeft een mooier gebit haha ik zelf vind het ook gewoon een sport hoor ik rij er zo ongeveer 4 op een dag maar als ik een weekje niet gereden heb en ik stap er weer op heb ik spierpijn!

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 18:45

Ja tuurlijk is paardrijden een sport, lekker met je billetjes hobbelen op zo'n beestje :D

jolijn-lalalah

Bericht door jolijn-lalalah » 26-07-04 20:22

ik vind het wel een sport :p
ik bedoel, veel mensen houden het niet eens uit als je een uurtje normaal rijdt.. :p dus..
enzo..
mensen die nooit rijden krijgen toch spierpijn..
mn ouders vinden het ook geen sport, maar goed, ze weten vast niet beter :p

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 26-07-04 22:26

de mensen die het geen sport vinden mogen bij mij op les komen!
ik heb een paard en ik geef ook paardrijlessen
dat het alleen maar zitten is = bullshit!
mijn vader vond het ook geen sport... heb m een uur op t paard laten zitten.. en dan nog nie eens laten galloperen en maar 10 minuten gedraaft.. maar die dag erna kon ie bijna nie meer lopen van de spierpijn! Reken maar dat je er gruwlijk moe van wordt... ga maar eens op zz niveau dressuur rijden!
Je gebruikt je spieren... het is lichaams beweiging... ten eerste moet je in draf lichtrijden... dus je zit niet de hele tijd... en als je toevallig moet doorzitten maak je gebruik van je buikspieren en bovenbeenspieren...
de mensen die nog maar net paardrijden kunnen meestal nie eens fatsoenlijk zitten, omdat ze de spieren nog nie hebben ontwikkeld

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 27-07-04 09:24

ik geef ook lessen en reken maar dat ze het zwaar hebben al die mensen eerst met hun grote mond er komt veel meer bij kijken dan alleen zitten en sturen sturen doe je namelijk ook niet alleen met je teugels maar ook met je gewicht en je zit komt heel wat meer bij kijken mensen vergis je er niet in

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 27-07-04 22:06

Ik vind het wel een sport, maar sommigen mensen doen zo enorm overdreven over paarden en dat ze een mond hebben en geen bek en benen, geen poten. Het is een dier, geen mens.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 28-07-04 20:01

Kenya schreef:Ik vind het wel een sport, maar sommigen mensen doen zo enorm overdreven over paarden en dat ze een mond hebben en geen bek en benen, geen poten. Het is een dier, geen mens.

en toch kan een dier net zoveel voor iemand betekenen als een mens

[ik laat mijn paard ook cremeren als ie dood is]

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 28-07-04 21:18

Da's waar, maar dat zegt niet meteen dat paarden dieren en een mond hebben, ik ben ook erg gehecht aan mijn hond, maar hij heeft nog steeds poten en een bek.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 28-07-04 21:20

Benen ipv dieren (edit is hier niet mogelijk :? )

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 28-07-04 21:48

toch zeg ik meestal mond en benen.. maar tis niet zo da als iemand bek zegt dak dan zeg: MOND!
mjah bij mijn hond zegk ook vaak mond.. vind ik vriendelijker klinken

krisje_spaceship

Bericht door krisje_spaceship » 31-03-05 18:15

Paardrijden is zeker wel een sport. Laat iemand die nooit rijd, maar eens een uur serieus rijden. Reken er maar op dat die spierpijn heeft. Ook moet je je balans trainen. Je moet een onafhankelijke zit hebben om echt goed te kunnen rijden. Ik heb ook ergens gehoort dat paardrijden na zwemmen staat als het op spiergebruik gaat (dus hoeveelheid verschillende spieren die je gebruikt)

Als je een aantal keren per week rijd en dan ook eel doorzit krijg je ook een strakkere buik en je traint nog meer andere spieren.

Maar in mijn ogen is het een sport als je echt serieus rijd en niet alleen maar wat rondjes rijd.

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 31-03-05 18:24

krisje_spaceship schreef:Paardrijden is zeker wel een sport. Laat iemand die nooit rijd, maar eens een uur serieus rijden. Reken er maar op dat die spierpijn heeft. Ook moet je je balans trainen. Je moet een onafhankelijke zit hebben om echt goed te kunnen rijden. Ik heb ook ergens gehoort dat paardrijden na zwemmen staat als het op spiergebruik gaat (dus hoeveelheid verschillende spieren die je gebruikt)

Als je een aantal keren per week rijd en dan ook eel doorzit krijg je ook een strakkere buik en je traint nog meer andere spieren.

Maar in mijn ogen is het een sport als je echt serieus rijd en niet alleen maar wat rondjes rijd.

Eens.
Ik heb een keer op een paard gezeten: NOOIIIIIT meer!
Wat je zegt, fcking buikspierpijn en daarbij kwam dat dat beest de hal uitrende met mij erop, terwijl de rest doorreed in een cirkel. :(.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 01-05-05 08:56

nou ik heb 9 jaar gerede ,,
Ik had geen eigen paard , maar wel eentje die ik 6x per week trainde,
Je meot er egt wel veel inspaninng voor levere,,
Er is verschil, je kan een uurtje op een paard mee lifte,
maar je kan ok jezelf en je paard aan het werke zette,

nou na 1,5 uur ben j dan doodop!!

Dus, is wel een sport hoor

P0es

Bericht door P0es » 01-05-05 10:46

SasjjOw schreef:nou na 1,5 uur ben j dan doodop!!

Dus, is wel een sport hoor

Ik vind 't geen sport. :S
Ja, je moet je wel inspannen, maar da's bij zoveel.

Dus, als je na het paardrijden (of wat dan ook) doodop bent,
dan is 't een sport?
Dan zou seks ook een sport zijn, ha. :o)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 01-05-05 18:19

ik vind paarden race en springen wel een sport. Dat kost veel inspaning. Maar dressuur.... bah ik snap echt niet wat daar aan is.
Het is gewoon een paard alles behalve normaal laten rondlopen en de berijder doet ook niet echt moeite heb ik het idee als ik het zie.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 01-05-05 21:56

Beetje zelfde vraagstuk als of skateboarden een sport is ja de nee, of toch meer een hobby/passie?

Hoewel een sport ook je hobby of passie kunnen zijn.. Faschinerend 8).

Serious_Damage
Gezocht: relatie!

Bericht door Serious_Damage » 06-05-05 00:05

Lex schreef:Paardrijden geen sport?

Wat een bullshit,
Met formule 1 zitten die coureurs toch ook alleen maar op hun luie reet.
Nou reken maar dat dat een sport is.

niet mee eens.. zover ik het kan zien ben je super passief bezig met paardrijden, autoracen vind ik wel een sport, je moet onwijs gefocust zijn en de G krachten vergen heel wat van je uithoudingsvermogen en conditie :)
Right or wrong...
I am still the captain!

Plaats reactie