Afscheidsbrief Pantani

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
Gesloten
Verwijderd

Afscheidsbrief Pantani

Bericht door Verwijderd » 07-06-04 16:08

Marco Pantani pleegde een tijdje geleden zelfmoord, en liet ook een briefje achter. Een erg verwarrende brief van een "extreem verbitterde, diep gekwetste en totaal vereenzaamde man" zoals het Italiaanse gerecht zei.

Dit is z'n afscheidsbrief:

“Vier jaar lang was ik in elke rechtszaal. Ik verloor het verlangen om te zijn zoals elke andere sportman. Maar fietsen bracht op en veel jongelui hebben geen vertrouwen meer in justitie. Ik doe mezelf pijn met deze brief.

De wereld begrijpt dat al mijn collega’s vernederd werden in hun hotelkamers met verborgen camera’s, die vele families probeerden kapot te maken. Na zoiets kan je niet anders dan zelf pijn voelen.

Ik weet niet waarom ik mezelf in zulke momenten van woede heb ingehouden. Als ik fouten heb begaan, zou ik graag weten dat daarvan bewijs bestaat, maar toen mijn sportief leven – en vooral mijn privé leven – verwoest werd, verloor ik heel veel.

Ik ben in dit land en wil zeggen dat ‘hasta la victoria’ voor een atleet iets groots is, maar het moeilijker als je, met ongevallen en kwetsuren, je hart hebt gegeven aan de sport. Maar ik ben altijd weer rechtgestaan.

Wat blijft er over? Alleen maar veel woede en droefheid omwille van het geweld van het gerechtelijk apparaat. Mijn ware verhaal zou een voorbeeld moeten zijn voor andere sporten. Regels, ok, maar dan gelijk voor iedereen.

Er bestaat geen enkele job waar je je bloed moet geven en waar de families van je collega’s ’s nachts gewekt worden.

Ik was altijd bang dat ik bespied werd thuis of op hotel, door tv-camera’s. Finaal deed ik mezelf pijn om mijn privacy niet op te geven, de privacy van mijn vriendin en van andere collega’s die klappen kregen, en van andere families die, zoals ik, werden aangevallen.

Ga en overtuig uzelf van wat een renner werkelijk is. Hoeveel mensen waren er wel niet betrokken in mijn droefheid toen ik mijn comeback probeerde te maken, met mijn dromen als mens die werden besmeurd door drugs, maar nà mijn leven als atleet.

Als een beetje menselijkheid ons helpt begrijpen en vraagt wat ons hoop geeft, als je een ernstige fout begaat, begrijp je dat en vecht je met heel je hart.

Dit document is de waarheid. Ik hoop dat echte mannen of vrouwen het kunnen lezen en de sportgelijke regels voor iedereen bepleiten. Ik ben geen leugenaar, ik voel me gekwetst en iedereen die in me geloofde moet z’n overtuiging hardop uiten.

Ik kan dit leven niet leven. Ciao, Marco”

Wel erg wat hij hierin zegt, geloven julie dit allemaal? Zou het echt zo slecht zijn?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-06-04 19:10

Er is genoeg media-aandacht voor een drugs schandaal, dus ik zie niet in waarom dit niet waar zou kunnen zijn. Overigens had Pantani ook wel kunnen bedenken dat hij niet verplicht word te wielrennen (contractuele verplichtingen uitgezonderd).

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 09-06-04 00:28

pantani is toch ook betrapt op doping?
tja verder vind ik dat als je persé pro wielrenner wilt zijn dat er maar voor over moet hebben, de bloedtesten en toezicht enzo.
toch triest dat dit gebeurd is trouwens

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 09-06-04 11:24

-------------
tja verder vind ik dat als je persé pro wielrenner wilt zijn dat er maar voor over moet hebben, de bloedtesten en toezicht enzo.
--------------

1.Als je zover bent gekomen in de wielrenner wereld denk je dat je van je fiets af kan stappen en advocaat kan worden?

2. Laatste tijd is het natuurlijk steeds erger geworden steeds meer toezicht
meer testen, ect.
als ik zo die brief lees lijkt het me een zeer erg voorbeeld van inbreuk van privacy, ronduit belachelijk, ik zie ook niet in waarom hij in zijn brief gelogen moet hebben, het is tenslotte zn laatste brief.

--------
pantani is toch ook betrapt op doping?
--------
Dit weet ik niet, maar ik wil er wel als commentaar bijzetten dat mensen niet altijd goedzitten met beschuldigingen.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 09-06-04 22:12

oke was niet precies de juiste woordkeuze maar wat ik bedoel is dat dat er bij hoort om wielrenner te zijn, elke pro wielrenner heeft daar mee te maken, en ja het hoort (helaas) nou éénmaal bij de sport denk ik, aangezien wielrennen een hele doping gevoelige sport is zeg maar

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 10-06-04 11:26

moved naar sport.

Overigens is de brief natuurlijk wel gekleurd.
Later is allang begonnen.

Gesloten