Wintersport, welk gebied?

Jouw sport, andermans sport, sportmannen, sportvrouwen, als het maar over sport gaat!
KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 08-03-05 11:56

andorra pal/arinsal was ook erg leuk vorige week :)

krisje_spaceship

Bericht door krisje_spaceship » 31-03-05 18:18

Het eerste jaar ben ik in Filsmoos geweest, geen idee welk gebied dat is. Sinds het 2e jaar ga ik boarden in st johann in tirol. Dat is zuid tirol geloof ik?

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 17-10-05 12:04

Ik ga 28 januari weer :D :D

In Fulpmes-Tirol. Zin innnnnnn

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 17-10-05 12:15

24 december vertrekken we weer naar Gosau :D (oostenrijk)

:D en eindelijk gaat me boy ook mee! *veeeet romantisch met kerst en oud&nieuw in de sneeuw ;) en zon mooie oostenrijkse slaapkamer ;) :9 *

ooh heb weer zon zin om lekker van de pistes af te gaan! en al dat heerlijke eten weer natuurlijk :)
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 17-10-05 12:22

AAAAAAAAAAAAH JA, wat zalig he LittleMissMe :D :D *twinkel*.

Mijn lieverd gaat ook weer mee. Kun je goed ski/snowboarden?

ik doe het nu al 7 jaar :)

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 17-10-05 14:07

ehm.. toen ik 2 was zijn we voor het eerst gegaan.. vanaf me 4e gaan lessen met een paar jaren er tussen dat we niet zijn gegaan.. en vanaf mn 12e echt fanatiek het weer opgepakt.. Eh skiën dus trouwens haha :) Heb ook nog een jaartje gesnowboard maar dat is niets voor mij.. nu ski ik sinds een paar jaar op Snowblades..

Mja ik vind dat ik het wel redelijk goed onder de knie heb ja :) maar dat mag ook wel aangezien we het al zo lang doen..

Ja heerlijk he met je vriendje in de sneeuw!!!! :D haha *glundert* vooral het lekker uit eten gaan en met oud&nieuw in de bergen naar vuurwerk kijken, daar kijk ik echt zo naar uit!

en wat doe jij? skien/snowboarden? beetje goed?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 17-10-05 14:14

Bij ons in het dorp was wintersport iets voor de elite
kakkervakantie
daar deden wij middenstanders niet aan mee
wintersport heeft dus voor mij een nare nasmaak

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 17-10-05 19:19

Ik zit nu beetje te kijken of ik het ga redden qua financieen...
Ben bang van niet. :(
Als het wel lukt ga ik weer naar Saalbach/Hinterglemm :)

En anders 2007 weer :'(

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 17-10-05 19:50

Wintersport is nu eenmaal duur, maar voor kakkers? Onzin !!

Enneeeh, ik sta op de ski :) 7 jaar, 2 jaar les gehad, waarvan 4 jaar *neples* van mn tante. Die doet het al zo'n 20 jaar :)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 24-06-06 00:31

Ik ben naar Bormio, Italie geweest een paar jaar geleden. Ik vind het daar fantastisch, maar misschien omdat ik alleen maar Snowworld Zoetermeer gewend ben. Het is geen fantastische apresski stad, maar gewoon gezellige kroegjes.

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 20-11-06 21:52

Kerst vakantie & voorjaars vakantie komen dichterbij...

tijd om topic weer een schop te geven :)

Ook dit jaar heb ik geboekt in Saalbach/Hinterglemm. Vertrek op 16 feb.

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 20-11-06 22:03

Ik mag in de meivakantie pas weer op wintersport. Maar ik geef nu elke zondag 3 uurtjes skiles aan kindertjes tussen de 4 en 6 jaar. Echt superleuk! :D
Ik ski zelf vanaf m'n zesde. Ik heb een paar jaar geleden ook snowboardlessen gevolgd, maar in de sneeuw ging dat toch niet zo heel goed en had ik al snel m'n ski's weer te pakken.
We zitten altijd in 't zelfde gebied, de Stubaier Gletscher in Tirol.

Maaike &Suus, 't is inderdaad echt geweldig om met vriendjelief in de sneeuw te zitten. Milan is afgelopen meivakantie ook met ons mee geweest voor 't eerst. En 't was echt super :D
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 20-11-06 23:22

Leuk les geven Babet (Y) :)
en snowboarden vind ik niets, hou het lekker bij skieen.

Al kan ik de aankomende 1.5 a 2 jaar niet skieen.
Ivm m'n knieen, operaties etc.

Erg jammer.
Hoop het wel ooit weer te kunnen !

Spork
Niet weg te slaan

Bericht door Spork » 21-11-06 15:17

Ik vond Bormio, Italie errug leuk :D
If only forever...

Poeni
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door Poeni » 21-11-06 17:12

O+ Wintersport.

Even tegen Maaike, ik lees hier dus dat je al 10 jaar lang naar hetzelfde gebied gaat, maar vind je dat eigenlijk niet saai? :P
Wij gaan (bijna) elk jaar op wintersport en het chillste vind ik echt dat het altijd anders is, we gaan altijd naar een andere plek, in andere gebieden en we maken zoveel mogelijk verschillende tochten enz (Y)
Meestal gaan we met ons gezin van 6 mensen en met nog wat familie erbij van m'n vaders kant, oom tante nichtje & neefje.
Toen ik 6 was ging ik voor het eerst skieën en won toen gelijk de ski wedstrijd daar :') Naar mijn idee was dat omdat ik geen bochten kon maken en daarom heel snel ging :p. Toen ik 10/11 was ben ik gaan snowboarden en dat heb ik nu 5 keer gedaan. 2 keer daarvan heb ik ook ski's gehuurd omdat ik het allebei zo leuk vind :p. Maar deze wintersport ga ik weer alleen skieën want dat wil ik weer goed oppakken.

Zoals ik al zei gaan we altijd ergens anders heen, dit jaar naar Oostenrijk, naam van het gebied ben ik ff kwijt B).

Ik heb nu echt al zoveel zin in een grote skitocht maken en dan ergens stoppen bij een cafétje en een grote kop hete chocomelk met slagroom drinken :D. O+
Ik maak je dood met een blije mus.

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 21-11-06 18:22

Babet schreef:Ik mag in de meivakantie pas weer op wintersport. Maar ik geef nu elke zondag 3 uurtjes skiles aan kindertjes tussen de 4 en 6 jaar. Echt superleuk! :D [...]

Ik ben van plan om komende zomer mijn anwarter diploma te gaan halen. (snowboard-leraren diploma)
En dan in het hoogseizoen lesgeven :)

Spettertje schreef:Even tegen Maaike, ik lees hier dus dat je al 10 jaar lang naar hetzelfde gebied gaat, maar vind je dat eigenlijk niet saai? :P
Wij gaan (bijna) elk jaar op wintersport en het chillste vind ik echt dat het altijd anders is, we gaan altijd naar een andere plek, in andere gebieden en we maken zoveel mogelijk verschillende tochten enz (Y) [...]

Ik ben ook veel naar hetzelfde gebied geweest. (soms naar een ander gebied als we met familie gaan)
Maar elk jaar is toch weer anders. Eigenlijk is elke dag al anders, zeker als het veel sneeuwt :)
Ik ken inmiddels een vrij groot deel van de pistes in Saalbach/Hinterglemm, niets is zo relaxt als weten waar de rustige pistes zijn of zonder te verdwalen het hele dal rond te gaan :)

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 21-11-06 18:58

Crans-Montana.

ZIN AAN!!!

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 21-11-06 21:37

Spettertje schreef:Even tegen Maaike, ik lees hier dus dat je al 10 jaar lang naar hetzelfde gebied gaat, maar vind je dat eigenlijk niet saai?
Wij gaan (bijna) elk jaar op wintersport en het chillste vind ik echt dat het altijd anders is, we gaan altijd naar een andere plek, in andere gebieden en we maken zoveel mogelijk verschillende tochten enz

Nou nee dat vind ik eigenlijk helemaal niet saai. Het is juist wel gezellig om dan weer mensen van voorgaande jaren tegen te komen. Het heeft juist voordelen, omdat ze onze familie herkennen krijgen we megakortingen bij het huren van spullen en regelen van skilessen voor de kleintjes van de familie. Zelfs in de restaurants! en het huisje is ook goedkoper en de gastvrouw houdt ieder jaar de kerstperiode voor ons vrij, omdat ze ons het liefste als gasten heeft. Met zo'n grote groep wintersporters (we gaan met ong. 25/30 man) is zoiets heel erg voordelig en nog gezellig ook.

Daarbij: het skigebied heeft echt voldoende mogelijkheden. Je kunt met je skipas gratis mee op een pendelbus die door het hele gebied gaat en zo kun je iedere keer hele verschillende tochten houden. En de piste in ons plaatsje zelf is heel erg uitgebreid, je bent een hele dag onderweg om de hele tocht af te maken en er zijn verschillende routes die door weersomstandigheden ed gewoon altijd anders zijn! En zoals Diko zegt, iedere dag is hoe dan ook toch altijd weer anders, ook door de groep. De ene keer gaat de een wel mee en de andere keer gaat weer een ander deel van de familie mee en is de tocht meteen heel anders (Bijv. met mijn nichtjes van 14 is toch heel anders skien dan met ooms en tantes van 35)

En ik baal dit jaar enorm! want dit jaar gaan we voor het eerst in 6 jaar niet. dus dan maar skien en boarden in Snowworld, but it just aint the same :( Volgende kerst, in 2007 wel weer! can't wait!

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 21-11-06 21:52

Snowbladen *O*

ik zou dit jaar met een vriend van me gaan, maar eigenlijk niets van gehoord meer (damn) toch wel mucho grande zin om enorm de pistes af te scheuren op sexy snowblades met O+ Snowboardbindingen O+ (en dus ook met softboots)

aah verleden jaar was té gék !
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Poeni
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door Poeni » 21-11-06 22:02

LittleMissMe schreef:
Spettertje schreef:Even tegen Maaike, ik lees hier dus dat je al 10 jaar lang naar hetzelfde gebied gaat, maar vind je dat eigenlijk niet saai?
Wij gaan (bijna) elk jaar op wintersport en het chillste vind ik echt dat het altijd anders is, we gaan altijd naar een andere plek, in andere gebieden en we maken zoveel mogelijk verschillende tochten enz

Nou nee dat vind ik eigenlijk helemaal niet saai. Het is juist wel gezellig om dan weer mensen van voorgaande jaren tegen te komen. Het heeft juist voordelen, omdat ze onze familie herkennen krijgen we megakortingen bij het huren van spullen en regelen van skilessen voor de kleintjes van de familie. Zelfs in de restaurants! en het huisje is ook goedkoper en de gastvrouw houdt ieder jaar de kerstperiode voor ons vrij, omdat ze ons het liefste als gasten heeft. Met zo'n grote groep wintersporters (we gaan met ong. 25/30 man) is zoiets heel erg voordelig en nog gezellig ook.

Oke dat klinkt allemaal wel heel leuk idd :D.
Zeker wel chill die kortingen (Y)

LittleMissMe schreef:En ik baal dit jaar enorm! want dit jaar gaan we voor het eerst in 6 jaar niet. dus dan maar skien en boarden in Snowworld, but it just aint the same :( Volgende kerst, in 2007 wel weer! can't wait!

Wij zijn ook één jaar niet gegaan en toen werden we echt helemaal gek met z'n allen :') want we misten het gewoon teveel. Ik kan er ook eigenlijk niet tegen als ik een jaar niet gewoon chill de bergen in kan gaan :S en lekker bruin worden natuurlijk O+ Maar Snowworld ofzo is echt niets voor mij :p..
Zonde dat 't niet doorgaat!
Ik maak je dood met een blije mus.

Babet
Donateur
Donateur

Bericht door Babet » 22-11-06 17:28

Diko schreef:
Babet schreef:Ik mag in de meivakantie pas weer op wintersport. Maar ik geef nu elke zondag 3 uurtjes skiles aan kindertjes tussen de 4 en 6 jaar. Echt superleuk! :D [...]

Ik ben van plan om komende zomer mijn anwarter diploma te gaan halen. (snowboard-leraren diploma)
En dan in het hoogseizoen lesgeven :)

Succes! :)
Vanuit onze club had maar 1 skilerares hem meteen gehaald, de andere die mee hebben gedaan, zijn een paar weken geleden teruggegaan voor herexamen. Ik heb 'm niet gedaan, heb wel de interne cursus gevolgd van onze eigen club. :) Het is voor mij echt meer een hobby.

Ohh, vandaag eigen skischoenen gekocht voor 't eerst en ik ben er zo blij mee :D. Andere jaren huurde ik ze altijd, maar door m'n moeilijke voeten zaten ze nooit goed en vond papa 't tijd worden dat ik maar eens eigen schoenen zou kopen. En dat hebben we vanmiddag gedaan. :) Heb nu al zin om ze uit te proberen. Helaas duurt 't nog een half jaar voordat dat in de sneeuw kan, maar in ieder geval zondag op de baan.

&Maaike, wij gaan ook altijd naar hetzelfde gebied. De reis wordt geregeld vanuit de school waar m'n papa werkt, het was eigenlijk bedoeld als lerarenreis. Maar afgelopen keer was m'n papa de enige leraar die meeging, de rest was aanhang en via via. We zijn alle jaren, behalve dit jaar, met ongeveer 50 man geweest, met eigen buschauffeur. We zitten wel een uur rijden van de pisten af, maar doordat we een eigen buschauffeur hebben, rijden we gewoon elke ochtend heen en elke avond weer terug. We nemen ook zelf eten mee uit Nederland wat dan telkens door 2 kamers klaar gemaakt wordt. Elke kamer heeft elke dag een taak enzo. En verder is 't gewoon supergezellig. :)
Sometimes she needs to hear she's beautiful..

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 22-11-06 20:36

Van wat ik meestal hoor is dat zo'n 50 tot 80% het haalt.

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 23-11-06 16:17

ik kan de aankomende 2 jaar gewoon niet op wintersport :s
omg ik baal.

Diko
Tijd over?

Bericht door Diko » 23-11-06 21:34

Ik leef met je mee...
ben ook al 2 jaar niet op wintersport geweest... alleen dat had een financiele oorzaak ipv een medische

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 23-11-06 23:09

Hmmm ook rot !
ik ga het echt onwijs missen.
Ben er zo aan gewend, om elk jaar te gaan.

Plaats reactie