Help! Welke telefoon moet ik nemen?

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Cosmo
Tijd over?

Help! Welke telefoon moet ik nemen?

Bericht door Cosmo » 05-05-10 16:51

Ik kon geen topic vinden over telefoons in het algemeen, dus start ik gewoon mijn eigen topicje.

Ik kan vanaf nu verlengen bij Hi, of over 3 maanden overstappen naar een andere provider. Stiekem wil ik wel weg bij Hi, maar het brengt ook wel gemak met zich mee door te blijven.
Maargoed, either way... Ik mag dus weer een nieuwe telefoon uitzoeken. En omdat ik in de supermarkt al niet kan kiezen welke chips, of welk toetje ik moet nemen is het kiezen van een telefoon nog moeilijker.

Momenteel heb ik in gedachte drie telefoons:

Blackberry 9700
Iphone 4G (Vanaf Juni/Juli)
HTC Desire

Welke telefoon zouden jullie aanraden en waarom?
Ik ben vooral geinteresseerd in het kunnen afspelen van youtube filmpjes, msn messenger kunnen draaien, het downloaden van leuke apps en natuurlijk een beetje fatsoenlijk internetten.
Wat zijn de gebreken? En waar zijn ze goed in?

Ik wil eigenlijk niet mee in de Blackberry hype. Maar als de telefoon echt zo goed is... dan is het misschien wel te overwegen. Het internet vind ik alleen wel wat aan de dure kant (17.50)
Voor de iphone zal ik overmoeten naar t-Mobile en ik weet niet of ik dat wel wil?
En met oudere modellen van HTC heb ik geen goede ervaringen. Maar dit is een android telefoon en ziet er wel sexy uit. Ook qua functies. Maar hoe zit het met apps hiervoor?

Gaarne tips! :)

Floorster
Donateur
Donateur

Re: Help! Welke telefoon moet ik nemen?

Bericht door Floorster » 05-05-10 17:59

Ik mag zelfs al een half jaar een nieuwe telefoon uitkiezen (ook Hi) en ik heb het ook nog niet gedaan omdat ik net zo'n moeilijke kiezer ben als jij! Wilde eerst ook voor de iPhone bij T-Mobile, maar mijn zus heeft dat ook en ze heeft regelmatig gewoon GEEN internetverbinding, wat dus nogal vervelend is. Hierdoor gaat je telefoon namelijk heel de tijd automatisch verbinding zoeken wat heel veel stroom vreet (als je je telefoon dus als wekker gebruikt, dan kan het dus zijn dat 'ie 's nachts leeg raakt en je niet gewekt wordt, net als mijn zus).
Mijn afstudeerpartner heeft sinds een paar maanden een blackberry (niet eens een half jaar denk ik) en hij is al 4x terug geweest voor reparatie omdat dat ding gewoon ineens stuk was!
Ok dit waren een paar negatieve ervaringen, misschien heeft iemand ook nog positieve ervaringen (A)?

Btw, misschien is het handig als je erbij zegt wat je ongeveer wil uitgeven en hoeveel smsjes/belminuten je ongeveer nodig hebt (kan meespelen in de keuze voor de combinatie van telefoon + nieuw abonnement natuurlijk)
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 05-05-10 18:44

Ik heb een blackberry 8900 en daar ben ik echt helemaal verliefd op. Wat een chill dingetje is dat!
Youtube filmpjes afspelen lukt alleen niet helemaal, maar de rest van je musts dat werkt echt prima (internet, apps, etc).
En internet voor 17,50? wat stom, zoveel betaal ik helemaal niet :S. Jij studeert toch officieel nog? Dan zou k sowieso een Hi abo aanraden, die geven 20% studentenkorting, ongeacht welk abonnement. (en voor internet betaal je daar standaard 10e, evenals onbeperkt smsen).
Maargoed, ik zou dus BB zeggen. (kweet alleen niet of de 9700 net zo chill is ;P)
so, so you think you can tell?

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 05-05-10 19:36

Het liefst geef ik zo min mogelijk per maand uit. Kan bij Hi elke telefoon bij een E15,- abo krijgen.
Ik wil alleen het liefst door negatieve ervaringen met de klantenservice van Hi weg bij Hi.
Ik ben niet echt een bellert... ben meer een smsert, en daarvoor krijg je tegenwoordig overal al 1000 smsjes voor een tientje.

Ik zit momenteel al 4 jaar bij Hi en ben inderdaad nog student.

Internet voor de BB is echter 17.50 bij Hi. (Eerste 12 maanden 7.50)
Mijn broertje heeft de Bold 9700, maar ik vind dat qwerty een beetje priegelig voor mijn dikke mannenvingers.

tatta
Wannabe-crew?

Bericht door tatta » 05-05-10 19:57

Denk je dat je dan beter kunt smsen met de touchscreen van bijv een iphone? want daarom heb ik geen iphone genomen haha, omdat k daar echtttt niet mee om kan gaan. (maar is in beide gevallen denk k meer een kwestie van gewenning)

Mja, k weet t ook niet verder; k ken de andere toestellen niet zo goed! Succes ermee! :)
so, so you think you can tell?

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 05-05-10 20:30

Dank je

Maar verlengen via Hi, met studentenkorting gaat geloof ik niet lukken.
Ik kan het wel bestellen... maar dan is het een extra abo en geen verlenging... en bij verlenging kan ik niet kiezen voor student..
hmmm

Maloes-
Postmaniak

Bericht door Maloes- » 06-05-10 09:50

Cosmo schreef:Dank je

Maar verlengen via Hi, met studentenkorting gaat geloof ik niet lukken.
Ik kan het wel bestellen... maar dan is het een extra abo en geen verlenging... en bij verlenging kan ik niet kiezen voor student..
hmmm
Dat is mij wel gelukt! Maar ik heb het niet via hi zelf gedaan, via studentmobiel.nl krijg je nog eens extra korting bovenop die 20% ook. Anders zou je in de hi winkel je abonnement kunnen verlengen, dan kun je wel kiezen voor studenten korting.

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 06-05-10 17:23

Hmm.... Via die site is de HTC Desire niet eens gratis.
Ik denk wel dat ik die wil nemen.
Ik vind de telefoon erg sexy en wordt overal zeer goed aangeschreven.
Behalve dan dat de accu niet lang meegaat bij intensief gebruik

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 06-05-10 19:24

Ik heb de iphone 3G gehad, ik was er in het begin echt heel erg tevreden mee, maar na verloop van tijd werd ie echt ontzettend traag en de batterij ging niet lang mee. Ik moest m elke nacht opladen en hij was rond 4 u smiddags al leeg, al deed ik er niet veel mee.
Internet met de iphone is wel heel erg chill en apps downloaden ook!
Ik heb nu de bb 8900 ook, net als Alix en ik ben er echt heel tevreden mee. Ik vind de knopjes veel fijner dan touch en de batterij gaat lekker mee. Ik doe er 1,5 tot 2 dagen mee dus heel chill! Internet is ook prima, wel duurder inderdaad. En wat ik chill vind aan de bb is ping, heb je ook niet een duur abonnement nodig voor smsen want dan kan je gratis pingen (als je vrienden ook ping hebben)!
Nadeel is wel dat ie soms uit het niets uitvalt, maar ik heb gehoord over de Bold 9700 dat dat nooit gebeurt, dus dat is bij deze toch omdat het een van de eerste is en ze nog denk ik aan het experimenteren waren met software.
HTC weet ik eigenlijk niks over, vind het een beetje wannabe iphone, het lijkt zo op elkaar allemaal! Hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 06-05-10 19:42

Wejo, een batterij van 1,5 tot 2 dagen. Dat is echt superweinig. Zou ik echt niet tegen kunnen. :P
De grootste draak die er bestaat.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 06-05-10 22:04

Moet je nagaan als ie maar tot 4 uur smiddags meegaat ;) Ik vind 1,5 tot 2 dagen echt wel lang!

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 06-05-10 22:29

:| Mijn foon gaat ruim 6 dagen mee

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 06-05-10 22:32

Een vriend van mij heeft de HTC Desire en heeft het toestel inmiddels ten huwelijk gevraagd. Ware liefde dus.

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 07-05-10 12:56

Bij een smartphone gaat de batterij toch altijd sneller leeg, omdat je er zoveel mee kunt?
Een vriendin van mij heeft een Blackberry en die heeft de trilfunctie uit staan, omdat die batterij vreet. Staat in het boekje.
This will all make perfect sense someday.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 07-05-10 13:42

Ik heb nu de HTC touch pro2 (smartphone), ben verliefd op het ding. en de batterij gaat bij behoorlijk intensief gebruik zo'n 2dagen mee.
Dat vind ik veel, want hiervoor had ik de Samsung omnia (ook een smartphone) en die moest ik elke nacht aan de lader hangen en als ik hem overdag te veel gebruikte had ik er 's avonds niets meer aan.
Just Be

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 07-05-10 15:31

Ik heb zojuist een blackberry bold 9700 besteld 8).

Die krengen zijn duur :P
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 07-05-10 19:37

Mijn telefoon was €20,- inclusief €25,- beltegoed, haha. :P (Het hoorde eigenlijk €15,- te zijn, maar door een foutje werd het €25,-. :D)

En hij belt en hij sms't en de batterij gaat sowieso anderhalve week mee. Duschhh.

Maar om even een nuttige bijdrage te leveren aan dit topic. T-Mobile is echt wel goed. Dat heb ik en ik heb er nooit problemen mee gehad. Het bereik is ook altijd goed. Oké, alleen in een bepaald deel van mijn school en in het vliegtuig naar Italië heb ik geen bereik, maar verder helemaal geen problemen. :) Nu heb ik wel geen abonnement, dus ik weet niet of het daar anders bij is. Maar bij prepaid is het iig wel goed. :P

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 07-05-10 20:03

Grietje schreef:Mijn telefoon was €20,- inclusief €25,- beltegoed, haha. :P (Het hoorde eigenlijk €15,- te zijn, maar door een foutje werd het €25,-. :D)

En hij belt en hij sms't en de batterij gaat sowieso anderhalve week mee. Duschhh.

Maar om even een nuttige bijdrage te leveren aan dit topic. T-Mobile is echt wel goed. Dat heb ik en ik heb er nooit problemen mee gehad. Het bereik is ook altijd goed. Oké, alleen in een bepaald deel van mijn school en in het vliegtuig naar Italië heb ik geen bereik, maar verder helemaal geen problemen. :) Nu heb ik wel geen abonnement, dus ik weet niet of het daar anders bij is. Maar bij prepaid is het iig wel goed. :P
Ik weet niet of je nu doelt op wat ik zei, maar wat ik zei over het slechte bereik van T-Mobile ging over het internet hè.
En in een vliegtuig heb je sowieso geen bereik, want dan staan als het goed is (als je foon in de flightmode staat) je netwerkactiviteiten geblokkeerd ;)

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Grietje
Wannabe-crew?

Bericht door Grietje » 07-05-10 20:13

Oh, nee ik doelde niet op jou. Ik had dat niet eens gelezen, hihihi. :$

Bij ons mocht 'ie wel op bepaalde delen van de vlucht aan. D'r hing zo'n oplichtend bordje.

Florence
Postmaniak

Bericht door Florence » 09-05-10 09:40

Floorster schreef:
Grietje schreef:Mijn telefoon was €20,- inclusief €25,- beltegoed, haha. :P (Het hoorde eigenlijk €15,- te zijn, maar door een foutje werd het €25,-. :D)

Ik weet niet of je nu doelt op wat ik zei, maar wat ik zei over het slechte bereik van T-Mobile ging over het internet hè.
En in een vliegtuig heb je sowieso geen bereik, want dan staan als het goed is (als je foon in de flightmode staat) je netwerkactiviteiten geblokkeerd ;)
Ik heb ook tmobile en ik heb wel gewoon overal bereik met internet!

Cosmo
Tijd over?

Bericht door Cosmo » 09-05-10 11:38

Ik ben sinds gister de bezitter van de
SonyEricsson Xperia X10

Toch maar niet voor de HTC gekozen.

Afbeelding

Erg mooie en fijne telefoon.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 09-05-10 12:02

Hoop wel voor je dat 'ie beter is dan die vorige Experia, want daar heb ik echt alleen maar slechte verhalen over gehoord. :$ Maar hij ziet er wel leuk uit.
De grootste draak die er bestaat.

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 11-05-10 08:43

Voor al die mensen die batterijen hebben die 1,5 week meegaan...

Wat voor telefoon hebben jullie?
Ik wil een goedkoop toestel dat lang meegaat, om mee te nemen naar festivals (simlock gaat eraf en dan een duitse kaart erin, scheelt veel geld)
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

Marion
Postmaniak

Bericht door Marion » 11-05-10 08:43

oeps, dubbel :$
Laatst gewijzigd door Marion op 11-05-10 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gory Gory Hallelujah!
Nothing can tame my wicked heart, nothing unchains my wicked heart

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 11-05-10 10:19

Dan moet je gewoon een simpel toestel nemen waar je alleen mee belt/smst, dus niet zo'n smartphone.
Ik heb al 2,5 jaar een simpele sony ericsson (k770i om precies te zijn) waar ik mee bel, sms en foto's mee maak en in het begin deed ik zeker wel 1,5 week met de batterij (nu ongeveer 4 of 5 dagen). Dus wanneer je graag een smartphone wil hebben, maar je wil ook een telefoon die lang aan blijft, zou ik daarvoor gewoon een simpel prepaid toestelletje kopen (als je toch vaak naar festivals gaat...). Heeft mijn moeder vroeger ook altijd gehad en die deden het altijd superlang.

Plaats reactie