Welke PC/MAC/Laptop moet ik kopen?

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Monster
Postmaniak

Re: Welke PC/MAC/Laptop moet ik kopen?

Bericht door Monster » 08-04-10 12:05

Zo'n kleintje is wel gewoon heel handig om mee te nemen in de trein (aangezien je nogal vaak naar Eindhoven op en neer treint) en voor op school of in de bibliotheek. En thuis kun je dan gewoon je PC gebruiken. Dus ik zou voor de baby gaan.

Verder heb ik er ook geen verstand van. Vraag het aan die Lijpe Leo van je!
De grootste draak die er bestaat.

Muisje
Donateur
Donateur
Geslacht:

Bericht door Muisje » 08-04-10 12:48

Bij zo'n netbook moet je wel ff opletten hoeveel schijfruimte je hebt. Een vriendin van mij heeft er een en de hele schijf is gevuld met Windows. Ze moet een externe hardeschijf inpluggen voor al het andere. Verder is het super handig voor op school. Ze verteld dat iedereen met een laptop tas loopt te sjouwen, en zij heeft haar netbook gewoon in haar handtas zitten en iedereen is daar jaloers op. Als ze er lang achter heeft gezeten heeft ze wel last van dr ogen, omdat je steeds op zo'n klein schermpje zit te turen.
This will all make perfect sense someday.

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 09-04-10 16:27

Ik heb een asus eee pc , en die bevalt me echt prima :D tis idd voor beetje internetten en tekstverwerken e.d. maar het is zooo licht en makkelijk om mee te nemen.

http://www.laptopshop.nl/product/88881/ ... p-wit.html
Deze heb ik.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 06-10-10 09:26

Ik twijfel momenteel tussen een Asus eeePC met een 12 inch beeldscherm of een Dell Notebook met een 13 inch beeldscherm. Wil toch iets groter dan zo ieniemienie, maar 15 inch vind ik al te groot, dus dit zijn mooie tussenmaatjes. Qua gewicht zit er niet zoveel verschil tussen die twee (200 gram, geloof ik).

Mijn gewone PC is niet meer, dus ga de note-/netbook intensiever gebruiken dan in eerste instantie het plan was.
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 06-10-10 12:39

Ik heb een dell inspiron 11z, die ik voor alles gebruik, heb geen pc ernaast ofzo. En het is echt een heel chill dingetje. 11,7 inch is mijn beeldscherm geloof ik en het went echt supersnel, als ik nu achter een andere laptop zit denk ik echt ah wat is dit ding irritant groot haha. En het chille is dat je hem ook gewoon lekker in je tas mee kan nemen altijd. Dus als ik jou was zou ik misschien voor de kleinere gaan, maar Dell is wel altijd superchill, dus misschien zou ik gewoon een kleinere dell nemen als ik jou was!! Haha, ik kan je de mijne in ieder geval echt aanraden.

Ik heb dubbele batterij genomen wel, en dan kan hij echt minstens 4 uur mee, en als je beeldscherm wat minder bright zet en nog wat van dat soort dingen wel echt 5/6 uur! Dus je kan hem ook altijd chill meenemen naar college of wat dan ook. Een kleine laptop is gewoon heel chill, daar komt het op neer!
Discontent is the first necessity of progress.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 06-10-10 12:46

Denk dat die inderdaad vergelijkbaar is met die van de Asus, want die is in vergelijking met 'gewone' laptops ook ieniemienie :) Maar wel ietsje groter dan die 10 inch dingen. Die vind ik echt te klein. Wel handig om mee te nemen, maar ik ben al bij de fysio i.v.m. mijn nek en schouders (door het verkeerd achter een computer zitten), dus als ik daar veel op ga zitten turen, vrees ik dat dat niet zo ideaal is.

Thuis knal ik hem trouwens gewoon aan mijn beeldscherm en heb ik een los toetsenbord, dus kan ik verantwoord werken.

God, ik ben zo slecht in keuzes maken :') Ga nog even op de Dell-site kijken. Eerlijk gezegd neigde ik ook al ietsje meer naar Dell.

Monster
Postmaniak

Bericht door Monster » 06-10-10 13:07

Volgens mij is Asus helemaal niet zo goed. Of heb ik dat verzonnen? Dacht dat een keertje ergens gehoord te hebben. Mijn MacBook is ook 13 inch en ik vind dat echt een perfecte maat. Groot genoeg om veel achter te zitten en ook nog makkelijk meer te nemen.
De grootste draak die er bestaat.

Clara
Postmaniak

Bericht door Clara » 06-10-10 16:09

Asus is wel goed. Acer is niet zo goed.
I can't tell where this journey will end but I know where it starts.

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 06-10-10 16:33

mijn acer was in ieder geval bagger!
Just Be

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 06-10-10 21:34

Ik heb een 18" laptop :$ maar hij is dan ook alleen voor thuis als vervanging voor de pc. Ik heb zo'n enorme hekel aan zo'n enorme pc bak haha.

Maar ik hou van een grote monitor. Sowieso omdat ik windows 7 gebruik en dus 2 internet schermen tegelijk bestuur op 1 beeld. (Y) (video en tm bijvoorbeeld tegelijk) :D

Mijn oude laptop was 19.5" en dat was wel een klein beetje teveel haha 8)7

Sony <3 of Dell (Y)

wat je ook doet, ga NOOIT voor een HP, wat een slechte service!! Mocht er iets verkeerd gaan met je laptop (wat dus 9 van de 10 keer gebeurd) kun je het bij hun echt vergeten. De oplossing die ik kreeg toen 1 van de toetsen niet werkte toen hij nieuw uit de doos kwam was... geen aanbiedingen kopen en een nieuwe laptop aanschaffen. LOL kom op zeg, hij was 100 dollar goedkoper dan normaal en NIEUW uit de doos van een groothandel. Super slechte service dus (N)

Sony daarintegen zijn echt super fijn, mijn laptop had een 1 malige error in de software en ik kreeg de nieuwe windows 7 vergoed van sony (ook al is het dus een windows error) (Y) heel erg netjes :)
Calm your tits!

Simba
Donateur
Donateur

Bericht door Simba » 07-10-10 07:05

LikeStrawberry schreef:Ik heb een 18" laptop :$ maar hij is dan ook alleen voor thuis als vervanging voor de pc. Ik heb zo'n enorme hekel aan zo'n enorme pc bak haha.
Maar ik hou van een grote monitor. Sowieso omdat ik windows 7 gebruik en dus 2 internet schermen tegelijk bestuur op 1 beeld. (Y) (video en tm bijvoorbeeld tegelijk) :D
Ik heb deze 20" all-in-one-desk met touchscreen
Afbeelding
Ook omdat ik een hekel heb aan zo'n stof zuigende computer onder je bureau. En dit vind ik ideaal!

En een HP pavillion notebook 14"
Afbeelding
Maar deze gebruikt mijn zus momenteel omdat zij een mini laptop heeft waar geen Windows op staat en ze wel graag wilt skypen met dr lover in Zuid Afrika.
En haar mini laptop heeft ook maar 1Gb RAM en 16Gb Harde schijf, gewoon bedoelt om tekst te verwerken en nog wat andere basis functies.
Ik weet niet of dit soort modelletjes überhaupt nog te koop zijn? Maar wellicht iets om goed op te letten.
Laatst gewijzigd door Simba op 07-10-10 07:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Just Be

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 07-10-10 07:07

Oh jaaaa zo'n pc is wel ideaal, maar ik heb geen ruimte voor een bureau hier haha. Dus ik zit lekker met m'n lappie op het bed/bank :$
Calm your tits!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 17-10-10 10:41

LikeStrawberry schreef: wat je ook doet, ga NOOIT voor een HP, wat een slechte service!! Mocht er iets verkeerd gaan met je laptop (wat dus 9 van de 10 keer gebeurd) kun je het bij hun echt vergeten. De oplossing die ik kreeg toen 1 van de toetsen niet werkte toen hij nieuw uit de doos kwam was... geen aanbiedingen kopen en een nieuwe laptop aanschaffen. LOL kom op zeg, hij was 100 dollar goedkoper dan normaal en NIEUW uit de doos van een groothandel. Super slechte service dus (N)
Even ter relativering: Ik heb geen enkel probleem met mijn elitebook 15.6". Als een zonnetje. En toen de toeleverancier een azerty liet afsturen in plaats van een normaal toetsenbord was er binnen een week een laptop waar ik wat mee kon. Geen centje pijn via HP.

Staat natuurlijk wel tegenover dat ze bij HP toch echt hun best hebben gedaan op hun 'vlaggenschip'. De wat minder high-end apparaten dalen zover ik weet inderdaad rap in kwaliteit en dan ben je aangewezen op HP-service. Die dan ook meteen navenant is. Van een maatje, die een 17" Pavillion heeft die wat meer bij zijn studentenstatus past dan de 1500 die ik voor de mijne heb moeten neerleggen (idiote eisen, dan krijg je dat), hoor ik weinig positieve geluiden: behuizingen die stukgaan, schemen die er mee ophouden twee dagen buiten de garantie periode, dat soort werk.

De Probooks die op mijn werk gebruikt worden doen het dan weer prima, ze lopen alleen wat minder hard dan de mijne. Big f*cking deal.

Ik heb dus een beetje het idee dat de prijs die je voor een HP betaalt evenredig aan de sevice die je krijgt, dat ze de 'maandagmorgenmodellen' apart legen om met korting te kunnen slijten en dat je beter afbent met een paar tientjes extra voor een businessnotebook dan eentje voor htk-gebruik.

Sony's vond ik te duur, toshiba's te warm, Acers moet je geduld mee hebben (de duurdere, goedkopere laten staan en wegrennen!) en een Dell doet wat ie moet doen, als je m maar na twee jaar weggooit. Asus weet ik qua prestaties niks vanaf. Hetzelfde maatje met die pavillion kreeg na twee jaar wel last van een wiebelig scherm.

Waar ik dan wel weer redelijk enthousiast over ben is een Medion. Ik weet dat het aldi kwaliteit is, maar het doet wat het moet doen en doet dat goed. Moet ik wel bij aantekenen dat ie wel van een échte een htk-gebuiker is, dus als je veel vraagt van dat ding heb ik geen mening.

Packard Bell schijnt tegenwoordig dezelfde ingewanden te hebben als een Acer, Maar zodra ik ergens Packard Bell op zie staan krijg ik vlekken in mn nek. Die dingen gaan echt altijd stuk, je kunt ze niet uitbreiden (want dan gaan ze stuk) en het duurt jaren om ze aan te zetten omdat ze vol zitten met zooi die moet voorkomen dat ze stuk gaan (die dan weer stuk is, zodat die bak stukgaat).

Had ik al gezegd dat ze altijd stuk gaan?

Tot slot: Als je niet aan windows vast zit en een beetje financiële ruimte hebt, kun je het beste een mac kopen. (MS Office gebruiken telt niet als vastzitten aan windows,dat is er ook voor mac)
Iedere debiel kan binnen twee weken met een mac overweg, ze zijn snel en degelijk, het zit er leuk uit, je mist eigenlijk niks en het gezeik dat je vast zit aan mac softwae spul maakt ook niet uit, omdat dat allemaal op elkaar werkt (ondanks dat quicktime natuurlijk gewoon te treurig is om het over te hebben).
Zeiken over Mac-spullen die alleen met andere MAc-spullen werken is iets voor windowsgebruikers. Ik heb altijd oorlog met de Mac van mijn zus en van mn vriendin (en zeik daar ook altijd over), maar zelf hebben ze echt nergens last van omdat ze aan dat ding gewend zijn.

En (voor mij) een grote plus is dat dingen die stuk gaan aan hun geliefde macjes geen probleem zijn waar ze mij nachten voor uit mn slaap houden: In principe gebeurt het nooit en als het gebeurt lossen ze het zelf op omdat die dingen vrij intuïtief werken en ze het zelf kunnen. Heeft alleen maar voordelen: ik hoef er niks aan te doen (want "jij hebt toch alleen maar ruzie met dat ding!") en zij voelen zich slim omdat ze zelf hun macje fiksen
Later is allang begonnen.

Arie
Postmaniak
Geslacht:

Bericht door Arie » 17-10-10 11:20

Ik heb mijn 17" pavillion al 3 jaar en ik heb er nog NOOIT iets aan gehad. Werkt als een tierelier!

Op het werk staan ook alleen maar HP PC's en alle laptops ook van HP en ik heb nog nooit iemand horen klagen. Echt hoor, ik zweer bij HP!

Fierce
Postmaniak

Bericht door Fierce » 17-10-10 14:51

Ik heb een MacBook in Canada gekocht. Ga over twee weken een iMac voor erbij kopen zodat ik de een overal mee naartoe kan slenteren (flaptop) en computer lekker op m'n kamer staan voor muziekprogrammas, verslagen, foto's etc!
Study hard, but party harder!

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 17-10-10 16:58

Mja, ik heb inderdaad ook aan een MacBook gedacht, maar heb er nu nog niet echt het geld voor. Ik zou kunnen gaan sparen, want het is niet echt hoge nood, dus wie weet..

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 21-10-10 11:03

Ik heb een Sony Vaio VGN-NW21EF en ik ben er nog steeds intens gelukkig mee :)
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Plaats reactie