y-motion.nl

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Plaats reactie
Verwijderd

y-motion.nl

Bericht door Verwijderd » 17-05-06 19:01

Mr-Malibu

Bericht door Mr-Malibu » 17-05-06 19:12

Nice design. :)

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 17-05-06 19:21

Grappige header, alleen had ie wel wat uitgebreider mogen zijn, dat de gebruiker meer heen en weer kon bewegen enzo. Idee is wel heel leuk.

De typografie(combinatie) vind ik wel echt heel erg lelijk om heel eerlijk te zijn :|

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 17-05-06 20:52

Ik sluit me wel bij Idio aan, alleen vind ik de header zo eigenlijk alleen maar irritant. Had wel wat meer mee gedaan kunnen worden.

Typografie lijkt wel helemaal geen aandacht aan besteed, zelfs een simpele padding van de randen zit er niet in.

En die shirtshopjes schieten de laatste tijd echt wel als paddestoelen de grond uit zeg...
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 18-05-06 08:36

Ja die randen moeten er wel ff bij! Zoals Nietzman al zei.

noodle
Postmaniak

Bericht door noodle » 18-05-06 08:53

hij is nice (y)

een dingetje:
ik denk dat iedereen wel door heeft dat het menu het menu heeft :P
(ik zat nu uit automatischme op menu te drukken om naar home te gaan -_-)
nineteeneightyeight

Bronson

Bericht door Bronson » 18-05-06 10:30

Je site opzich is wel goed gedaan, afgezien inderdaad van dat menu dingetje.

ik denk dat je beter eerst wat meer tijd aan je portfolio had moeten besteden

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18-05-06 14:01

Dan heb je zo'n flashy bewegende balk (je bent pas echt hip als je dat in JavaScript doet! :P), kom je met zo'n saaie balk waar de naam in staat, saaie kleuren, een menu wat er op geplakt en bij elkaar geraapt lijkt te zijn... en teksten waar geen enkele aandacht aan besteed is.

Geen paddings, leest heel vervelend. Standaard lettertypes, saai zwart.

En dan ga ik nog niet eens beginnen over semantiek. Paragrafen beginnen met <p> en eindigen met </p>, koppen beginnen met <h1> t/m <h6> oid. Lijsten maak je met <ul> of <ol> en <li>.

Daarnaast, over het verhaal zelf. Ik snap echt niet wat de waarde is van een lijst applicaties. Het zal klanten hun reet roesten of hun website gemaakt is in Dreamweaver, GoLive of Notepad. Het zal je klanten een zorg zijn of Photoshop of Fireworks gebruikt is. Het resultaat is veel belangrijker. Je potentiele klanten willen weten WAT jij kan, niet WAARMEE je iets kan.

En doe wat een je portfolio... een TM profiel en MySpace als enige in je portfolio onder "Webdesign", sorry, maar... In jouw portfolio laat je nu dus heel duidelijk merken dat jij nog nooit een website gebouwd hebt. Sterker nog, het enige wat jij lijkt te kunnen is andermans pagina's aanpassen. Scoor je geen punten mee. Sterker nog, je loopt het risico op misverstanden. Mensen die de indruk krijgen dat jij claimt dat TM en/of MySpace van jou is. Trust me, been there. Mensen die mij uitlachen en niet serieus nemen omdat ze denken dat ik lieg over TM. "Leuk, je profiel, maar die site is niet van jou!" En dat was nog enkel een bekende van me, als het een potentiele klant zou zijn, zou het dus direct geen potentiele klant meer zijn.

Als je jezelf wil verkopen, zal je beter je best moeten doen en dingen moeten laten zien waarmee je de massa overstijgt. Ik ben bang dat je met deze pagina niet veel indruk maakt.

Disclaimer: dit is bedoeld als opbouwende kritiek, denk niet dat ik je nu compleet de grond in wil boren ;)

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 18-05-06 15:50

DizzyWeb schreef:Daarnaast, over het verhaal zelf. Ik snap echt niet wat de waarde is van een lijst applicaties. Het zal klanten hun reet roesten of hun website gemaakt is in Dreamweaver, GoLive of Notepad. Het zal je klanten een zorg zijn of Photoshop of Fireworks gebruikt is. Het resultaat is veel belangrijker. Je potentiele klanten willen weten WAT jij kan, niet WAARMEE je iets kan.

Yesyes, heel belangrijk indeed.
Met langdradige technische verhalen scoor je ook altijd lekker slecht bij presentaties enzo, paar projecten op school gehad en termen als 'php' of 'illustrator' laten vallen zijn uit den boze. Interesseert de klant geen drol.
Heel makkelijke manier om een presentatie te vergallen, vooral als het vaker dan 1 keer gebeurt.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 18-05-06 16:46

maar hoe werf je klanten zonder überhaupt IETS te kunnen laten zien..?

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 18-05-06 16:47

Niet. Ik kan ook wel zeggen dat ik goed ben met illustrator, al 2 jaar bezig ben met PHP en actionscript en een retro stijl heb, bijvoorbeeld, maar dat zegt natuurlijk niks ;).

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18-05-06 17:18

loserkid schreef:maar hoe werf je klanten zonder überhaupt IETS te kunnen laten zien..?

Niet. Zorg er eerst maar voor dat je dingen kan laten zien.

Ga dingen bouwen voor jezelf. Wil je jezelf als webdesigner verkopen? Zorg om te beginnen dat de site waar je jezelf op wil verkopen goed is. Wil je jezelf als graficus verkopen? Laat grafisch werk zien. Er is geen fotograaf te vinden die niet als hobby fotografeert. Er is geen webdesigner te vinden die nooit een echte website gemaakt heeft.

Wat je nu laat zien is dat je eigenlijk pas net begonnen bent en in helemaal niks waarmee je jezelf wil verkopen echt bedreven bent. Je wekt nu de indruk dat je een aantal namen kent, maar in de praktijk nog niets gedaan hebt. Niet rot bedoeld, maar met een paar profielletjes en onscherpe wegwerp-camera foto's gaat niemand jouw betalen als "professional".

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 22-05-06 20:18

je moet toch ergens beginnen he!?

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 22-05-06 20:38

Onze verwachtingen voor je volgende grote project zijn dan ook zeer hoog gespannen.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 22-05-06 21:43

Allereerst ga ik je niet afvallen over wat je maakt, je doet je best en daar gaat het om. Mijn smaak is niet belangrijk, want je doet geen opdrachten voor me.

Ten tweede ga ik je ook niet vermoeien met een uitputtend verhaal over hoe ik vind dat jij jouw website moet opzetten. Dat is mijn zaak niet en volgens mij kunnen mijn collega's je veel beter van opbouwende kritiek op het gebied van ontwerp en artistieke vaardigheden voorzien.

Het enige wat ik mij op dat gebied afvraag is waarom je *.JPG gebruikt. Fuck de bandbreedte denk ik dan, laat zien wat je in huis hebt.

Wat ik mij bij jouw toko afvraag zijn dingetjes van een meer commerciële aard. (De dingen waar ik Dizzel doorgaans mee vermoei :) Als je ons in discussie ziet ben ik meestal de commerciële zeikerd van de twee :) )

Volgens mij ben je met de vraag die je stelt namelijk begonnen bij stap 3 in plaats van bij het begin, of je bent vergeten stap 1 en 2 te vermelden:

loserkid schreef:maar hoe werf je klanten zonder überhaupt IETS te kunnen laten zien..?

Klanten zijn pas stap 2. En dan zijn we nog niet eens bij sales.

Stap 1 begint bij jou.
Ik zag goed dat je y-motion als bedrijfje ziet? Dan is het zaak dat je weet wat je wilt: De richting van je toko, de profilering, je doelen, je vakgebied en je eisen om actief te zijn, etc, etc. Al deze informatie vind je op de homepage van Tejo Bott (dankjewel Dizzel), dus weet je wat jij zou moeten doen?

Als je weet wat jouw bedrijf is en wil doen zoek je klanten die bij jou passen. Ik weet ook wel dat er in het begin weinig te kiezen valt, maar probeer zoveel mogelijk klanten te vinden die bij jouw filosofie passen. Kijk lokaal goed rond en zoek naar mensen die iets zoeken wat jij kunt maken maar nog niet weten dat ze jou willen hebben. (net zoals die irritante monsterboardreclames)

Mensen vereenzelvigen jou met je klantenkring, zorg er dus voor dat jouw werk niet alleen is wat de klant wil, maar ook representatief is voor jouw zaak. Zoek dus iemand die ongeveer hetzelfde wil als jij, bijvoorbeeld in de familisfeer. (Voorbeeldje: Ik vertelde pas op een feestje dat ik voor TM werkte en de eerste reactie was dat ik er helemaal niet uitzag als een gothic. Nu sla ik gelukkig geen vrouwen en werd het toch nog een hele leuke avond, maar je snapt het punt vast.)

Als je dat voor elkaar hebt ga je pas kijken hoe je je potentiële klant kunt strikken. Benader een klant pas op dit moment (wel nog een keertje je info checken) en kom met een (aantal) oplossingen die je snel kunt aanpassen op het volledige probleem van jouw nieuwe klant (want je kunt de grote lijnen wel weten, wat details betreft sta je dan nog machteloos) en snijd jouw 'grotelijnenoplossingen' samen met de klant op maat. Tijd is geld enzo.

Dat is wat je actief kunt doen, doe je dat goed dan vestig je vanzelf naam en komen er meer en grotere opdrachtgevers, doe je het niet goed dan moet je dit hele verhaaltje nog eens lezen.

Passief kun je ook nog een aantal dingen doen: Zorgen dat jouw werk door mensen wordt gezien en gewaardeerd. Belangrijk onderdeel daarvan is ongetwijfeld je website. Zorg ervoor dat je spelling en je interpunctie klopt en spits je taalgebruik toe op je doelgroep. Gebruik jij en jou gerust als je met jonge snelle organisaties correspondeert, maar gebruik altijd een U vorm als je een grote formele toko benadert of je niet zeker bent dat een informele benadering gewaardeerd wordt (of met arrogante zeikerds zoals ik mailt. :) ).

Niet dat je onderdanig en kruiperig moet gaan doen, maar nooit vergeten dat jij aan het einde een rekening stuurt en het lekker is als de klant die dan zonder al te veel gezeik betaalt.
Laatst gewijzigd door pietvanvliet op 23-05-06 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Later is allang begonnen.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 22-05-06 22:13

Theo? Aap! Tejo Bott zal je bedoelen!

Verder ben ik het *opzich* met Pietje eens. Maar ik heb het vermoeden dat je dit vooral als hobby doet met de hoop er nog een centje mee te verdienen. Maar toch, het is zeker niet onbelangrijk om eens eerst goed na te denken wat je nu eigenlijk wil. Ondernemingsplan klinkt als een erg groot woord en vele eenmanszaken die echt bezig zijn om geld te verdienen beginnen er niet eens aan, maar eigenlijk is dat heel verstandig om toch te doen.

Begin eerst eens voor je zelf op een rijtje te krijgen wat je nu wil doen (en zeker ook wat je NIET wil doen!).

En wat je website betreft, leef je in in jouw potentiele klanten. Als jij een klant van jezelf zou zijn, wat zou je dan op die website willen zien? Een paar profielen? Of een paar echte (concept) websites? Het hoeven geen echte sites van bedrijven te zijn. Zolang ze maar laten zien wat jij kan en wat jij wil!

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 23-05-06 14:05

DizzyWeb schreef:Theo? Aap! Tejo Bott zal je bedoelen!

Om met Orwell te spreken: Some Apes are more Ape than others

Voor de rest is het een mooie samenvatting en ben ik blij met je :)
Later is allang begonnen.

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 11-07-06 14:47

Ik vind het niets. Sorry, maar het is een portfolio, en wat er op staat is onder de maat. Je vermeldt al programmatuur en apparatuur, en dan ga je erbij vermelden dat het een wegwerpcamera is. Dus als mensen straks een fotoshoot willen laten doen bij jou, koop je bij de HEMA een wegwerpcamera. Nee dat doe je niet en dat weet ik ook wel, maar zet die foto's er dan gewoon niet op!

Verder vind ik de foto's zelf totaal niet speciaal. Verkeerd gebruik van B/W imho, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie.

Zelfde geldt voor Animatie, je hebt een kopje Animatie, maar er staan nog geen animatie's op? Je hebt een kop Webdesign maar je hebt geen eigen websites?

Verder over de site zelf; Je werkt in HTML anno 2006, zou ik niet doen, alles in XHTML en geen Tables meer!! Divjes!

Typografie is ook niet super, maar dat is allemaal aan te passen.

Als afsluiting een positief punt; Ik vind de foto's van de knikkers bij de intro van je trailer erg leuk en origneel.

Ik moest even mijn zegje doen, en zover ik weet is dit vrijwel allemaal opbouwende kritiek, en zo bedoel ik het ook. Ik ben nu zelf een aantal jaar (3) bezig met Grafisch Ontwerp, Webdesign en Fotografie, en ik denk dat ik ook wel een rationeel commentaar kan geven.

Plaats reactie