Apple aangeklaagd om iPod

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Gesloten
pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Apple aangeklaagd om iPod

Bericht door pietvanvliet » 02-02-06 21:48

Als je nu geen hobbies hebt en je woont in Louisiana. Dan koop je een iPod, je zet het volume op levensgevaarlijk, dat meet je, je komt tot de conclusie dat je iPod hetzelfde volume kan bereiken als een opstijgend vliegtuig, je gaat naar je dokter voor een oortestje

En voordat je de uitslag weet ga je Apple alvast aanklagen omdat ze "een slecht product verkopen". Nee lul, jij snapt niet dat het niet bepaald slim is om dat ding zo hard te zetten als je oordoppen draagt.

NU.Nl schreef:Apple aangeklaagd vanwege iPod

Uitgegeven: 2 februari 2006 14:10
Laatst gewijzigd: 2 februari 2006 14:13
AMSTERDAM - Een man uit de Amerikaanse staat Louisiana klaagt computerconcern Apple aan omdat de iPod schadelijk zou zijn voor het gehoor. Het apparaatje zou een geluid van meer dan 115 decibel kunnen produceren. Dat is een volume dat het gehoor kan beschadigingen van iedereen die meer dan 28 seconde per dag aan het geluid wordt blootgesteld.

De Amerikaan, John Kiel Patterson, schafte vorig jaar een iPod aan. Hij weet niet zeker of zijn gehoor beschadigd is. "Daar gaat het ook niet om", zegt zijn advocaat. "Het gaat erom dat Apple een slecht product verkoopt." De mediaspeler kwam in 2001 op de markt. Het bedrijf verkocht sindsdien meer dan 42 miljoen exemplaren.

Het risico op schade aan het gehoor is volgens Patterson hoger bij de iPod dan bij andere mediaspelers. De oordopjes van de iPod zwakken het volume niet af en zitten dichter bij het gehoorkanaal dan oordopjes van andere mediaspelers, denkt hij.

Vorige maand stelde een Amerikaanse deskundige dat wie langer dan een half uur per dag naar muziek op de iPod luistert risico loopt op gehoorschade. Hij adviseerde de iPod niet langer dan een half uur per dag te gebruiken en het geluid niet harder te zetten dan zestig procent van het maximum.

Wanneer mogen wij amerikanen aan gaan klagen omdat ze stom zijn? Wedden dat het hele 'rechtssysteem' (grapje) van de states vastloopt?

Lijkt me wel geinig, Apple die iPodgebruikers aanklagen omdat ze te stom zijn om te snappen hoe een volumeregeling werkt en Philip Morris die rokers gaat vervolgen omdat ze de waarschuwingen op de pakjes niet kunnen lezen.
Later is allang begonnen.

iFreaky
Gezocht: relatie!

Bericht door iFreaky » 02-02-06 22:10

Gaat nergens meer over.
Hun rechtssysteem loopt helemaal af.

Was laatst ook zoiets of zo met iemand die zich volvrat met junkfood en vervolgens Mac Donalds aanklaagde omdat hij zo dik was.
Quelqu'un ici a-t-il vu nos sourires?

LozerKid

Bericht door LozerKid » 02-02-06 23:08

Kans... LOOS!

zerokill

Bericht door zerokill » 02-02-06 23:16

slaat echt nergens op

kom op dat valt gewoon onder eigen verantwoordelijkheid

Branwen

Bericht door Branwen » 02-02-06 23:25

Domme Amerikanen. Ben nogal altijd blij dat mijn familie stiekem Europese Amerikanen zijn (die van dropjes houden) en geen domme dingen doen.

Sommige mensen zien gewoon geld in het Amerikaanse rechtssysteem, vandaar dat ze honden in de oven doen en de fabrikant van de oven aanklagen omdat er niet in de handleiding staat dat je je hond niet in de oven mag doen. Kom op zeg, dat besef je toch zelf ook wel? En MacDonalds aanklagen omdat de koffie te heet is..

Maar Piet heeft gelijk, het lijkt me wel wat als Apple de iPod gebruikers gaat aanklagen vanwege hun domheid (Y)!

Fuckart

Bericht door Fuckart » 03-02-06 00:15

Dit maakt allemaal deel uit van mijn briljante boycot. 8)

Idiotheque
Moderator
Moderator

Bericht door Idiotheque » 03-02-06 13:52

Hoe komt hij erbij dat iPods gevaarlijker zijn dan andere mp3-spelers?
Vast weer zo'n freak die in het rijtje dat Branwen opnoemt past, lekker eerst alle mp3-spelers op z'n loeihardst zetten, erachter komen dat een iPod net iets harder gaat dan die andere dingen en vervolgens weer aanklagen (go and get a job, daar verdien je ook geld mee).

zerokill

Bericht door zerokill » 04-02-06 10:21

het zijn gewoon stelletje uitzuigers
van die mensen die niks beters te doen hebben. echt ze moeten al die mensen van een rots afgooien ofzo

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 16-02-06 15:20

maar het blijft wel grapig :P

zerokill

Bericht door zerokill » 16-02-06 19:15

me iPod was vandaag kapot :|

alleen om de een of andere gare reden heeft een klap op de juiste plek het opgelost

tip voor als je hd kapot is:

sla op de achterkant boven aan met je platte hand
deed wonderen bij mij :D

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 16-02-06 20:56

zerokill schreef:me iPod was vandaag kapot :|

alleen om de een of andere gare reden heeft een klap op de juiste plek het opgelost

tip voor als je hd kapot is:

sla op de achterkant boven aan met je platte hand
deed wonderen bij mij :D

Of klaag Apple aan omdat ze inferieure apparatuur maken.

Want we moeten toch een beetje ontopic blijven :)
Later is allang begonnen.

Armory1312
Eerste post!

I get a lot from your post

Bericht door Armory1312 » 17-03-09 12:33

(edit)
SPAM.

Gesloten