Mijn flash website

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Plaats reactie
Verwijderd

Mijn flash website

Bericht door Verwijderd » 24-12-05 17:44

Hallo mensen,
ik heb een website in flash gemaakt
en ik ben even benieuwd naar jullie mening
link

owja, voor de vraag komt
de intro is gemaakt in after effects :)

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 24-12-05 17:58

Waarom in After effects? Ik zie niets wat je niet gewoon in Flash had kunnen doen.

Voor de rest moet ik zeggen dat ik het niet zo vind, maar ik ben dan ook verre van een Flash-groupie. Wat is er mis met een simpele HTMLpagina die je meteen informatie geeft zonder je een of ander nutteloos effectje voor te schotelen?

Trace die figuren die je er in verwerk hebt trouwens even, Flash is gemaakt voor vectoren, en dan zullen ze er een stuk strakker uitzien.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

iFreaky
Gezocht: relatie!

Bericht door iFreaky » 24-12-05 18:32

Ik, vind het er wel relax uit zien voor een flashwebsite.
Het is voor een bandje neem ik aan. Navigatie is overzichtelijk en de intro is geinig. Ook goed dat je er geen muziek bij gebruikt hebt, wat dan kan nog wel is storen.

Op school worden wij ingepalmd met: "het geluid maakt het product af" Nou, als iemand muziek luisterd is het niet fijn als ineens een website jouw muziek verpest.
Quelqu'un ici a-t-il vu nos sourires?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 24-12-05 18:48

bedankt voor de positieve reactie :)

en de intro is in after effects gemaakt, gewoon omdat dat makkelijker is, vind ik
en dat gave lightning effect zit ook niet in flash, voor zover ik weet, dus ja :)
en ik weet dat ik er vectoren van zou moeten maken, maarja, zoveel verschil zul je er denk ik niet van zien

Bartje
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door Bartje » 25-12-05 03:20

maak iig een skip intro button.. zorg dat het allemaal wat soepeler loopt.

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 25-12-05 10:10

Darkleroy schreef:Op school worden wij ingepalmd met: "het geluid maakt het product af" Nou, als iemand muziek luisterd is het niet fijn als ineens een website jouw muziek verpest.

bij ons juist niet.

loserkid schreef:en de intro is in after effects gemaakt, gewoon omdat dat makkelijker is, vind ik
en dat gave lightning effect zit ook niet in flash, voor zover ik weet, dus ja :)

gewoon zelf maken in flash, dat meestal het mooiste en het origineelste
loserkid schreef:en ik weet dat ik er vectoren van zou moeten maken, maarja, zoveel verschil zul je er denk ik niet van zien

jewel, toch wel

Verder is een skip intro altijd wel handig zoals bartje al zei, en probeer wat meer te spelen met de tekst en de foto's.

pingey
Postmaniak

Bericht door pingey » 28-12-05 04:40

Bartje schreef:maak iig een skip intro button.. zorg dat het allemaal wat soepeler loopt.

!!!!

GFMO
Newbee!

Bericht door GFMO » 28-12-05 12:42

JPEG oO
Basis vestrus totus erus nobis es.

Bronson

Bericht door Bronson » 05-01-06 17:10

Ik zou dat lettertype nog net een slagje groter maken

111

Bericht door 111 » 05-01-06 17:23

Ik weet niet of dat sarcastisch is, maar ik vind het lettertype vreselijk en te groot.

iFreaky

Bericht door iFreaky » 05-01-06 19:26

Waarom zit "bijna" iedereen hier alleen maar negatieve opmerkingen te maken over zijn website?

Zit er dan niets positiefs in?
sjeeus.. :|

KMQueeNy
Moderator
Moderator

Bericht door KMQueeNy » 05-01-06 19:29

misschien is het ook handig voor de bezoeker dat je bij pictures een knopje home maakt, als je daar kijkt.

anders kom je dr niet meer uut !

Bronson

Bericht door Bronson » 06-01-06 11:52

Darkleroy schreef:Waarom zit "bijna" iedereen hier alleen maar negatieve opmerkingen te maken over zijn website?

Zit er dan niets positiefs in?
sjeeus.. :|

omdat je daar wat aan hebt, als we allemaal roepen van "ow wat mooi" hoeft ie niks te verbeteren. Hij vraagt om commentaar op z'n website, en dat krijgt ie, niet afzeikerig, maar opbouwend.

iFreaky

Bericht door iFreaky » 06-01-06 18:13

Inkedupdrezzz schreef:Ik zou dat lettertype nog net een slagje groter maken

Heeft hij hier wat aan dan?
Je gaat er niet eens serieus op in.

pingey
Postmaniak

Bericht door pingey » 06-01-06 18:20

Darkleroy, aan zo'n zinloze discussie als deze heeft hij ook niks. Draai de spiegel eens naar jezelf toe, je bent zelf ook niet echt een grote hulp voor hem ofzo? De anderen doen waar hij zelf om vroeg, kritiek geven waardoor zijn website beter wordt.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 06-01-06 20:38

Ik ben het met Nietz eens. Flash voegt niets toe aan deze website. Daarnaast, als je dan met Flash werkt, gebruik dan vectoren, zeker bij dit soort animaties. Sorry, maar je ziet de aliassed randjes bij elke animatie, zodra er iets beweegt zie je witte pixels bij de randen... Je ziet de pixels enorm opblazen als iets vergroot wordt. Vectoren zijn de kracht van Flash, wat je hier nu hebt zou je zelfs met JavaScript kunnen maken.

En inderdaad... de tekst is echt waaay te groot. Het lijkt nu meer op beeldvulling. Als ik dit zie is mijn eerste gedachte "oh, ze hebben dus niets zinnigs te melden, dus ze maken de tekst maar groter zodat het (al enorm kleine vakje) tenminste vol is".

En dan kom ik het volgende: waarom zo'n enorm klein vakje? Zelfs op 1024x768 heb ik een heel groot wit vlak met een klein vakje met enorme letters er in. Dit kleine vakje straalt 2 dingen uit: weer het "wij hebben eigenlijk niets te melden" en... boring! Het grootste deel van het scherm is gevuld met.. wit.

Waarmee ik bij het laatste puntje kom: waar zijn de kleuren? De gemiddelde PC kan ruim 16 miljoen kleuren weergeven, jij gebruikt er eigenlijk nul. Alleen zwart en wit.

My 2 cents ;)

iFreaky

Bericht door iFreaky » 06-01-06 22:16

Weet je wat het is.
iedereen heeft een andere smaak...

de een vind het wel mooi de ander niet.
ik probeer altijd gewoon die dingen naar mijn smaak te doen.

en niet te luisteren... maarja... kritiek krijgen op een website en je gaat veranderen.. dan blijf je doorgaan om dat je er nu zo op doorgaat..

dan is het product niet meer uit de eigen hand maar door allerlei mengelingen gemaakt en dat je het zelf niet eens mooi meer vind.

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 06-01-06 22:32

Haske mooi Leroy. Misschien moet je ook maar van je GL afgaan, stel je voor dat je eens opmerkingen van een docent krijgt. Hoe een dooddoener. :{w.

loserkid vraag om opmerkingen over zijn site en die krijgt 'ie. Ik denk dat hij meer heeft aan opmerkingen over het niet gebruiken van vectoren dan aan jouw opmerking over hoe geinig het wel niet is dat er geen geluid bijzit, terwijl je op school verteld werd dat geluid op sites zeer kek was.

(Hee, wat zien we daar. Jij trok je van je docent niets aan. Héééél misschien is het dan wel zo dat mensen een aangeboren eigenschap hebben om bepaalde dingen tegen elkaar af te wegen en hun eigen beslissingen te maken!)
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

iFreaky

Bericht door iFreaky » 06-01-06 22:45

Ja, ja Nietz jouw opmerking was toppie!
Die van dizzyweb ook.
Rustig.. maar :)

Ah gottepot.. opmerkingen van de docent?
de docenten bij ons leren ons nu alleen hoe hoe je het best iets kan aanpakken.
Niks van het GL af gaan.
Ik heb het daar reuze naar me zin.

ja tuurlijk is het goed om commentaar er op te geven, maar er vallen hier elke keer herhalingen over een bepaald stukje. Daar heeft hij veel aan.

Oja.. en "kek"
Leuk om aparte nederlandse woorden te gebruiken die haast niemand gebruikt. Zo zaai je verwarring.
Ja leuk is dat :)

Maar goed, ben al weg hier uit dit topic.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 06-01-06 22:54

Darkleroy schreef:Ah gottepot.. opmerkingen van de docent?
Niks van het GL af gaan.

En in dit topic proberen mensen ideeen te geven om iets... beter aan te pakken.

Ik zou dus maar niets van die docenten aantrekken, want hoe je iets aan moet pakken, dat moet je helemaal zelf uitmaken. Want als je naar die docenten luistert, dan is het niet meer iets van jou...

Of toch wel?

Je doet weer eens vreselijk moeilijk, iemand vraagt iets, hij krijgt de reacties waar ie zelf om gevraagd heeft... wie ben jij om te zeggen dat dat verkeerd is?

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 07-01-06 01:58

Darkleroy schreef:Ah gottepot.. opmerkingen van de docent?
Niks van het GL af gaan.

Je mist het punt. En niet zo'n beetje ook.

Oja.. en "kek"
Leuk om aparte nederlandse woorden te gebruiken die haast niemand gebruikt. Zo zaai je verwarring.
Ja leuk is dat :)

Ach, de één een apart woord, de ander schrijflexie. Ieder zijn meug.
Last.fm

mokka

Bericht door mokka » 02-03-06 19:27

Vector gebruiken!! En als je op een menu item drukt, dan komt er zo'n poppetje vd band naar je toe, dat is dus echt vet (!) maar waarom gaat die weer terug??? kan je niet beter daarop je content van het betreffende item zetten. Mischien ook een idee om per menu item een mannetje te gebruiken, die bv highlight zodra je met je muis over een button gaat?

//oh Idiotheque, mocht ik hier wel nog in reageren, of moet deze ook maar gelijk op slot?

Plaats reactie