Brom- en scootmobielen

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Verwijderd

Brom- en scootmobielen

Bericht door Verwijderd » 07-05-05 12:44

ZO! Tijd voor een gevoelig plekje voor sommigen! :D.
Ik denk dat dit wel een leuk onderwerp is om over te praten, zeker omdat mijn richtlijnen best breed zijn voor dit lijntje.

#1 Heb je een scooter of een brommer? (Zo ja; wat voor 1 etc etc).

#2 Wat vind je van de regel dat brom- en scootmobielen op de weg moeten rijden ipv op het fietspad (simpel gezegd)?

#3 Wat vind jij van het opvoeren van scooters en brommers?

#4 Wat vind jij nou écht een mooie scoot en/of brommer?

#5 Nog advies voor mede brommers?

Het is ook leuk om elkaar te kunnen helpen met technische dingetjes en probleempjes van je mede forum maten.
Laat het een gezellig lijntje worden! :Y). Mijn mening komt later wel.

Serious_Damage
Gezocht: relatie!

Bericht door Serious_Damage » 07-05-05 12:55

#1 Heb je een scooter of een brommer?
Nee, een vriend vanme heb een Schakelbrommer, die jatte ik vaak (Rieju RR Sport met SM banden)
#2 Wat vind je van de regel dat brom- en scootmobielen op de weg moeten rijden ipv op het fietspad (simpel gezegd)?
WAARDELOOS! ik rijd sinds kort auto echt drama... (scooters op een smalle weg waar je 50 mag.. 40 rijden.. midden op de weg, mongolen die denken dat de randweg (80km/h) voor hun bestemd is..) maar.. als fietser is het wel fijn dat er niet zo vaak een scooter langsjankt...
Super! moet legaal worden! 40km/h is te langzaam, en als ze zo nodig op de weg moeten moeten ze wel 60 kunnen vind ik.. (met verkeer mee kunnen rijden)
Aprillia RS50, Rieju RR
kijk uit je doppen en zorg dat je een helm op hebt! :P
Right or wrong...
I am still the captain!

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-05-05 13:18

Jaja mijn broertje heeft ook de Aprillia SR :D. Mooi dingetje wel. Daar heb ik ook aan gesleuteld :). Ik ga vandaag met hem 2 keer 50 watt spotjes inbouwen :D geile sheit. Ook mooie filters er voor planten, gaat er ongeveer zo eruit zien:

AfbeeldingAfbeelding

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 07-05-05 14:09

wat nou SR?? RS OWNT! geen SR! :P
DIT is een RS:

Afbeelding
Afbeelding

en dit is een Rieju RR:

Afbeelding
Right or wrong...
I am still the captain!

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 07-05-05 14:15

#1 nee
#2 Beter, want anders word ik als ik naar school fiets minstens 500 keer overreden..
#3 Kan mij niet schelen wat ze ermee doen, als ze gepakt worden vind ik het logisch want het mag niet. Eigenlijk is het ook dom, want er kunnen dan veel meer ongelukken gebeuren.
#4 geen idee
#5 nee

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-05-05 14:22

#1 kep een Honda MT en had een Gilera GSM.. voor pics check http://members.lycos.nl/yotjill/GSM%20nieuwste!/
en http://members.lycos.nl/yotjill/MT/

#2 Heel dom, aangezien je maar 30 op de weg mag is het ook logisch dat je te hard gaat rijden. Automobilisten rijden je van de brommert af.

#3 Nja het is maar wat je opvoeren noemt. De meeste mensen hebben niet door dat brommers std. begrensd zijn in het membraan, uitlaat of carb bijv. door een prop. Als je hem opvoert, ontgrens je hem dus eerst. Ik ben tegen echt opvoeren dmv. grotere cilinder, uitlaat, carb. etc. etc.
Maar hem ontgrenzen is wel vrij logisch, meestal is dit toch al gedaan.

Ik heb m'n brommer ook verkocht, vanwege de vele boetes. En aangezien ik niet als een opoe max. 50 km/h rond wil rijden, was dit de enige optie. Als ze je pakken met een begrenzer in je brommer, ben je helemaal de lul.

#4 M'n eigen brommerts
#5 Goed opletten en altijd beleefd blijven tegen oom agent.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 07-05-05 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 07-05-05 14:29

[quote="Nickz#5 Goed opletten en altijd beleefd blijven tegen oom agent.[/quote]

Omg dat klinkt grappig 8)7

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-05-05 14:52

Niks grappigs aan. Gewoon beleefd blijven en je van de domme houden en nooit een verklaring afleggen, dat is het echt het domste wat je kunt doen. Aangezien je leeftijd zal ik die reactie maar niet al te serieus opvatten.

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 07-05-05 14:57

een GSM is tovv :D
Right or wrong...
I am still the captain!

P0es

Bericht door P0es » 07-05-05 15:03

Neen, nog niet!
Precies goed. (Y)
Zolang ze zich op de weg gedragen vind ik 't prima.
Die van m'n beste vriend, die gaaat binnenkort van mij worden. ;)
Daar kom ik later op terug. :P

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 07-05-05 15:09

ohjee.. p0es gaat ook een gevaar op de weg worden... :P
ik heb woensdag nacht nog bijna een scooterrijder geschept :p
Right or wrong...
I am still the captain!

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 07-05-05 16:15

Nickz schreef:Niks grappigs aan. Gewoon beleefd blijven en je van de domme houden en nooit een verklaring afleggen, dat is het echt het domste wat je kunt doen. Aangezien je leeftijd zal ik die reactie maar niet al te serieus opvatten.

Nou bedankt hoor.. ik had het dus niet over dat beleefd zijn, maar de woordencombinatie "OOM AGENT".. Doh waarom denk je dat ik dat vet had gemaakt |:(

P0es

Bericht door P0es » 07-05-05 20:43

Korsakoff schreef:ohjee.. p0es gaat ook een gevaar op de weg worden... :P

Hmm.. wie is hier een gevaar op de weg?? ;) ;)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 07-05-05 21:16

1 Heb je een scooter of een brommer? (Zo ja; wat voor 1 etc etc).

Ja heb een Brommer, een hele mooie: Honda Wallaroo
Afbeelding
(dis trouwens niet mijne, maar wel het zelfde model en zelfde kleur)
Goed, mits de maximale snelheid van de bromfietsers omhoog mag, nu is het alleen gevaarlijker, als de snelheid hoger ligt kunnen de brommers in de bebouwde kom zeg maar makkelijker met de autos meekomen.

Wel lachen, al doe ik het zelf niet. vind het niet echt noodzakelijk
Ik vind ouderwetste brommers supergaaf zoals kreidlers en zundapp.
Voorang krijg je, voorang neem je niet :D
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 07-05-05 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 07-05-05 22:09

P0es schreef:
Korsakoff schreef:ohjee.. p0es gaat ook een gevaar op de weg worden... :P

Hmm.. wie is hier een gevaar op de weg?? ;) ;)

dat jochie op die scoot... ik reed chill midden in de nacht bij een vriend vandaan naar huis... komt die ******* uit een zijstraat schieten.. zonder licht... :s hij moest best wel hard remmen :X
Right or wrong...
I am still the captain!

salk;fja;o
Postmaniak

Bericht door salk;fja;o » 07-05-05 22:12

Ik vind brommers en scooters ordinaire rot dingen! (N)
;x.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 08-05-05 09:03

Nou dan ga ik toch ook maar mee doen:

Nee ik heb er zelf geen, maar mijn broertje sinds even dus wel (Aprillia SR 50). Hij mag wel van hem zijn maar ik sleutel het er meest aan :D. Niet zozeer opvoeren maar grappige dingetjes met licht en geluid. Daarnaast ga ik wel gewoon mijn certi halen, altijd handig toch?

Ik denk dat de regel gedeeltelijk goed is. Je zou voor verschillende wegen verschillende regels maken. Als we het hebben over meerbaans wegen en wegen waar genoeg ruimte is etc, vind ik het kunnen dat ze op de weg mogen hangen. Is het een 1baans weg of flink in het centrum? Dan denk ik dat het beter is dat auto's meer de ruimte krijgen, zeker omdat scoots en broms overal doorheen willen vliegen.

Opvoeren is idd wat anders dan ontgrensen. Ik heb niets met opvoeren, maar ontgrensen is wel 'ok'. Daarnaast onderdelen vervangen voor de mooheid vind ik ook wel moeten kunnen (lees: niet alleen uitlaten maar bv ook achterlicht etc.).

Nou ik geil op die van mijn broertje vanwege de koplampen (zie mijn eerdere post). Waarom weet ik niet maar ik voel me aangetrokken tot dat lichtsetje haha :)~ . Verder zijn puch maxis met ijzeren spaken ook wel cool. Er zijn best veel verschillend soorten scoots en broms die er bij mij wel doorheen gaan :).

Sociaal rijden op broms en scoots kan ook hoor :), ook al haal je af en toe een stunt uit. Doe dit gewoon dan ergens waar het niet zo druk is denk ik? :D.

============

Hierzo nog ff een stukje over project van mijn broertje.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is alleen maar aan de electrische kant. Ja ik ben niet een extreem techneut, en heb ook geen zin in commentaar mits als het echt goed is om het mij aan te raden om bepaalde dingen anders te doen.

* Het geluids setje:
Ik heb in mijn broertjes buddyseat een geluids setje ingebouwd met 2 x 150 watt en met een versterker van 200 watt (belastbare vermogen ligt veeeel lager). Dit samen met nog een mooi knopje en de bedrading en soldering etc etc. Alles netjes aangesloten op een mini jack, dus elke speler (op foto minidisk) kan aangesloten worden. Naast dat heb ik zelfs nog ruimte gemaakt voor het slot in de buddyseat :D (het gat voorin waarin minidisk op hangt).
Plaatje hierzo.

* De 2 spots aan de voorkant:
Hier was ik dus gister de hele dag mee bezig. We wist niet precies hoe we het gingen doen maar uiteindelijk is er wel wat moois uitgekomen. Na lang denken hebben we 2 x 20 watt spots gekocht samen met 2 schakelaartjes. De reden voor 2 schakelaartjes was, dat mijn broertje er niet alleen 1 aan de buitenkant wou hebben omdat als mensen erop zouden drukken, de accu leeg zou raken (hoewel hij goed verstopt zit maargoed). Dus 2e schakelaar netjes in een opbergvakje achter een slotje.
Plaatje 1.Plaatje 2.Plaatje 3.

* Loopmodule:
En als laatste willen ik en mn broertje (dus nog niet gedaan) een soort van 'nightrider' effect maken. Dit betekend dat we 6 ledjes naast elkaar in de gril monteren (en daarboven nog eens 6 ledjes als we willen) en er een loopmodule op aansluiten. Dan krijg je een 'lopend lichtje' effect in het donker dat van de ene kant naar de andere kant van de gril loopt.
Ongeveer zo, en dan branden ze 1 voor 1..

============

Nu nog ff over waar dit lijntje heen gaat:

white_sugar schreef:Ik vind brommers en scooters ordinaire rot dingen!

The_black_widow schreef:#1 nee
#2 Beter, want anders word ik als ik naar school fiets minstens 500 keer overreden..
#3 Kan mij niet schelen wat ze ermee doen, als ze gepakt worden vind ik het logisch want het mag niet. Eigenlijk is het ook dom, want er kunnen dan veel meer ongelukken gebeuren.
#4 geen idee
#5 nee

Aan dit soort dingen hebben we weinig. Dit is hetzelfde als roepen dat je in de politiek SP maar niets vind. Geef dan weer waarom en onderbouw je mening etc.

@ lijntje: Politieke voorkeur:
PietvanVliet schreef:*PietvanVliet merkt cynisch op dat "waarom" het moeilijke woord van de dag is.

Daar doel ik op, dankje.

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 08-05-05 09:55

omg.. en dan die spiegel er nog oplaten he??! :')
Right or wrong...
I am still the captain!

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 08-05-05 10:19

Héy het is van mijn broertje :P. Hij is nog geen 16 dus als hij er op rijdt wil hij gewoon niet worden aangehouden :P. Als hij zn spiegels tot zn 16e er nog op laat, is er iets minder kans dat hij gepakt wordt :P.

Slim toch? O-) .

Serious_Damage

Bericht door Serious_Damage » 08-05-05 10:24

sorry maar ze pakken je niet op zonder spiegels rijden :P
Right or wrong...
I am still the captain!

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 08-05-05 10:34

Nee dat begrijp ik wel, maar als hij een help op heeft lijkt hij mét spiegels ietwa meer toch op zo'n oudje die rustig naar de winkel rijdt? En nee hij is nog niet echt opgevoerd dus dan lijkt het alsof hij een vredige weggebruiker is toch :P.

Tja het is zijn keus, ik ben gewoon 16 dus jah ^^..

Ontopic?
Iemand ook af en toe bezig met sleutelen aan tweewielers (met motor)?

Robbie

Bericht door Robbie » 08-05-05 14:16

Nee,ik had een Puch Maxi S..was standaart,maar toen ie in mijn handen kwam niet meer :D 70 CC ondergegoeid,andere bougie erin,powerfilter,zelfgemaakte uitlaat,gepolijst blok etc.

Ik vind ze echt stront vervelend op de weg...echt zo irritant voor automoblist..zeker als ze ook nog eens geen richting aan geven op bijv. rotondes

haha wel cool alleen als je een boete krijgt moet je niet moeilijk doen..het mag gewoon niet klaar.Maar het blijft leuk..en soms gevaarlijk

gewoon die lekkere oude Puch'jes :) Die nieuwe scooters zit met teveel plastic aan..en ik wil dat blok kunnen zien :D

Nja niet echt...Alleen let goed op in het verkeer..je bent kwetsbader dan je denkt!!

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 08-05-05 19:16

Trekt een Puch 70CC wel? :|. Denk dat het een 50CC snel nog maar net trekt of zit ik nu fout... *isgeenbromexpert*

Of heb je zo'n extra staalbuis in het midden gemaakt voor frameversteviging..

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 08-05-05 20:33

mKr schreef:@ lijntje: Politieke voorkeur:
PietvanVliet schreef:*PietvanVliet merkt cynisch op dat "waarom" het moeilijke woord van de dag is.

Daar doel ik op, dankje.

Slijmbal.

#1 Heb je een scooter of een brommer?
Ik kon kiezen: of een scooter, of mn rijlessen. Natuurlijk heb ik dan geen scooter :)

Waar-de-loos. Zeker omdat het volslagen ruk is aangegeven waar een brommer hoort te tijden.

Voorbeeldje: op een steenworp van mijn huis eindigt de bebouwde kom, om vervolgens aan de overkant van de kruising weer te beginnen.
Dat betekent dat zodra je bij mij de straat uitrijdt en links of rechts afslaat je met je scooter op het fietspad hoort.

Maar het is moeilijk dat bij de scooterende jeugd in te heien. Ik heb er dus al een paar bijna onder den bumper gehad. Die dachten dat het handig is om zonder te kijken even door rood licht te rijden en af te slaan.

Probleem: Auto's rijden daar 80.

Niet bijster inteligent.
Daarom ben ik ook niet voor het verhogen van de snelheidslimiet van scooters. Die dingen worden namelijk gemaakt op tachtig kilometer per uur. Dwz dat de remmen probleemloos werken tot iets boven tachtig.

En het is natuurlijk stoer om harder te rijden dan strikt noodzakelijk, dus je 'voert je scootertje op' tot, pak m beet, zeventig. (iedere lul kan een blok openschroeven, dus het slopen van een begrenzertje moet geen probleem zijn) Dan ben je voor je gevoel enorm stoer, want jouw scootertje loopt harder dan toegestaan.

En ik heb er niet zoveel moeite mee. Je remmen kunnen zeventig makkelijk hebben en je ligt niet meteen op mn motorkap als je eens op een verkeerde weg rijdt.

met een paar maatjes heb ik vroeger zo eentje gemodificeerd:
Afbeelding
Moet je wel een eentje voor die 45 zetten. Het originele blok zat er niet meer in.
Piet, jij onverantwoordelijke imbiciel!
Nee natuurlijk niet, wie zegt dat ik er zo hard mee reed?! ik kijk wel uit ;)

Leer voor de gein waar je hoort op welke weg, ga niet tof lopen doen tegen een automobilist (die dingen gaan namelijk met gemak 120, dus op de sprint heb je geen kans), spaar voor je rijbewijs. Beter kan ik je namelijk niet vertellen hoe godsverschrikkelijk irritant een scooter is waarvan de bestuurder denkt dat ie alleen op de weg is

En kijk voor de gein uit je ogen als je met dat ding de weg opgaat. Jij hebt met je scooter eerder een probleem dan ik met de auto. Ik Héb een kreukelzone, jij Bént de kreukelzone.
Later is allang begonnen.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 08-05-05 21:36

pietvanvliet schreef:
mKr schreef:@ lijntje: Politieke voorkeur:

Daar doel ik op, dankje.

Slijmbal.

Nou dat valt toch wel mee :/, jij gaf gewoon aan met 1 zin hoe ik het graag zie hierzo... Als mensen een leeg en loos antwoord alleen op de vragen geven zullen we uiteindelijk toch geen leuke conversatie/discussie kunnen hebben? Van die optel topics hebben we wel genoeg, daar walg ik van.

========

Daarom ben ik ook niet voor het verhogen van de snelheidslimiet van scooters. Die dingen worden namelijk gemaakt op tachtig kilometer per uur. Dwz dat de remmen probleemloos werken tot iets boven tachtig.
Niet zo waar toch. Ik weet dat Aprillia een Italiaans merk is, en daar worden ze idd gemaakt voor 70 ofzo. Omdat dat niet in Nederland mag begrensen ze de scooters, en voldoen ze dan toch aan de eisen.

Maar: er zijn ook merken (modellen?) die niet zo werken. Neem bijvoorbeeld een Gillera Runner. Deze is er niet voor gemaakt (zover ik weet, maar weet ook niet uit welk land deze wordt gemaakt). Zover ik weet is het dit, of zit ik nu volkomen onzin te blaten.

Plaats reactie