Cola machine's "hacken"

Van computers tot stereotorens...
Webdesign & meer is hierheen verhuisd, dus ook alle internet zaken!
Plaats reactie
Verwijderd

Cola machine's "hacken"

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:24

dit doen een paar vrienden van mij altijd. ze pesten zo de kantine beheerder die elke dag met een gebruiksaanwijzing voor de ding gaat staan om te kijken waarom alle lampjes knipperen :p
het is niet echt heel intresant ofzo . maar wel toch wel leuk :p

WHICH MACHINES WORK?
There's a very strict list of vending machines that have the debug menu. First off, they're all COCA-COLA product vending machines. This means the giant, un-missable picture on the front must show any of the following: Coke, Dasani (Water), Barq's Root Beer, Vanilla Coke, Cherry Coke, Sprite, Evlan (water), Fanta, Fresca, Frutopia, Hi-C, Sprite Remix, Mad River, Mello Yello, Minute Maid, Nestea, Odwalla, Mr. Pibb/Pibb Xtra, Planet Java, Power Ade, Seagram's Ginger Ale, Simply Orange, Sparkletts, or Tab. Of course anything Diet or Caffeine free works too.
The machine must have an LED screen. Some of the older ones just allow the LED to be set to a price amount and won't have the debug menu. You're safer if the little LED is telling you something. Usually it will scroll a little message like "Ice Cold Cokes". Newer machines are more likely candidates.

ACCESSING THE MENU
To enter the menu, there's a button combination. HERE'S THE ONLY THING YOU HAVE TO REALLY REMEMBER:

[4]-[2]-[3]-[1]

The buttons are numbered depending on how they are positioned. They will either be vertical (more likely), or in horizontal rows of 4 buttons per row. If it is vertical, the first button is #1, the one below it is #2, and so forth. If the buttons are in horizontal rows, the first button is #1, and the one to the right of it is #2. The numbers work like a type writer after that. In rows of 4, the first button of row 2 will be button #5. So, to review, getting in to the debug menu looks like this:
Some text should show up on the LED (probably the word "Error", we'll explain what it means next sections). If nothing happens, your machine doesn't have the debug menu.

NAVIGATION
To navigate from option to option (What they are is next section), remember the numberings we gave the buttons. They work as follows:
Button [ 1 ] - Exit/Back
Button [ 2 ] - Up
Button [ 3 ] - Down
Button [ 4 ] - Select

OPTIONS
Depending on the age of the machine, you will get a varying amount of default options available.
On older machines: SALE, VER, EROR, and RTN
On newer machines: CASH, SALE, EROR, and RTN

CASH - Machine Earnings Display
The CASH option will display how much money is in the machine currently. It generally takes a second or two to load. From here, you can scroll up and down through 12 or 16 different options, depending on the machine age. These other options display how much money was spent on each individual item, classified through its button (or slot, as I like to call it) number.
A neat side note about the slot numbers is that there are more slot numbers than there are actual slot, so usually the last 4 buttons contain zero money. This could be so that the same OS could be used on bigger machines, but the newer machines have even more slot numbers.

SALE - Total Sale Count
The SALE option displays how many drinks have been sold out of the machine. This tends to be cumulative, but not on all machines. The stock guy is probably supposed to reset this each time he re-stocks. Also, this has the same sub-options as the CASH option, where you can scroll up and down and see how many drinks have been sold from each slot.

EROR - Error Log
There are 8 different types of errors - COLJ (Column Jams), VEnd (Vend Mechanism), door (Door Switch), sels (Select Switch), CHAR (Changer Errors), acce (Acceptor Errors), StS (Space-to-sales errors), and bVal (Bill Validators). The separate types and actual errors are useless, as you assumably can't get inside the machine, BUT(!) you can clear the errors. Hold the enter (Number 4) button down for about 2 seconds, and it should clear the error.

EXTRAS
By holding in the coin return button and not releasing, on the newer "big-button" machines, this will display the internal temperature in Fahrenheit, as in "42F".

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:42

zelfs na 2x lezen weet ik nog niet wat hier nou de bedoeling van is.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:46

je toetst die code in op je cola machine drukt op sale :p en je kantinegozer snapt niet meer Waarom alle lampjes opeens aanstaan :p

Tis niet iets zinnig's ofzo maar ik vind het wel grappig :p

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 23-02-05 20:46

ik hoopte dat je dan gratis drinken zou krijgen ;p

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:49

dat kan ook.. maar dat heb ik hier maar niet gepost straks krijg je problemen met iemand ofzo :p

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 23-02-05 20:52

neej hoor ^^ ik ga heus niet iemand verklikken..en ik zit toch in 1 of ander vaag leegstaande fabriek met maar 4/5 klassen en heel weinig leraren en meestal geen kantinemevrouwen ;)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:54

in het menu . met [3] naar benden scrollen totdat je price ziet. ik heb het zelf nog nooit gedaan maar je kan daar de prijs instellen

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 23-02-05 20:56

oeh
ok, ik zal het eens gaan uitproberen ;)
heb je dit van een site geplukt?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 23-02-05 20:57

jah natuurlijk :p haha

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 25-02-05 22:57

dat ga ik zeker eens proberen :D
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 25-02-05 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 25-02-05 23:00

Ha.

Ik haalde eens een blikje Cherry Coke, waarna de complete vooraad naar beneden kwam donderen. 8).

Wij doen alsof onze neuzen bloeden natuurlijk, en onze zakken volladen. Whehehehe. Vet garpig.
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

stekkerdoos
Newbee!

Bericht door stekkerdoos » 25-02-05 23:04

op het station van Tilburg staat zo'n automaat daar krijg je altijd 2 blikjes in plaats van 1 helaas krijg je er nu nog maar eentje steeds 8)7

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 25-02-05 23:09

edit: nevermind.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 26-02-05 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Nietzman
Moderator
Moderator

Bericht door Nietzman » 25-02-05 23:09

Ik had er toch echt twintig in mijn broekzakken. 8).
Obese kids. They've just got very slow metabolisms.... and very fast chip-eating hands
Last.fm

LeBlond
Donateur
Donateur

Bericht door LeBlond » 26-02-05 01:44

staat toch gewoon in het anarchistisch kookboek ? xD
Why is a raven like a writing desk?
Bij weinig hoofdpijn neem ik Paracetamol van 0.30€. Bij zware hoofdpijn van 1.20€.
Your days are numbered, and so are mine.
Watch out for the silent killer! DHMO!

Broyom

Bericht door Broyom » 26-02-05 10:11

Damn dat ga ik proberen wahahha :D

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 26-02-05 11:23

Streep schreef:staat toch gewoon in het anarchistisch kookboek ? xD
serieus?

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 20-08-05 12:05

wat leuk dat ga ik zeker is proberen :D

Pendulum
Post ook wel eens...

Bericht door Pendulum » 30-12-05 19:52

wij kregen op de een of andere manier die hele voorkant eraf, zodat je dat ding gewoon open kon trekken.. enja, hele ding plunderen terwijl een iemand de congierge bezighield :D
Raw dirty hot track, push it in and pull it back.

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 31-12-05 17:18

wajow doe mij dan ook jullie automaat bij ons in de pauze :P

Plaats reactie