Heroes

Van Oscars tot Golden Raspberries,
Tranentrekker tot blockbuster
en van One Direction tot Metallica...
COZ

Heroes

Bericht door COZ » 27-12-06 21:12

Afbeelding

Sinds kort ben ik helemaal weg van de Amerikaanse TV serie 'Heroes'. 'Heroes' gaat over een aantal Amerikaanse burgers die ongeveer tegelijk er achter komen dat ze over een bepaalse superkracht beschikken. Vliegen, de tijd kunnen buigen, toekomst voorspellen, gedachtelezen, etc etc.

De show word in Amerika uitgezonden op de zender NBC, maar er is nog niets bekend over wanneer en of het in Nederland uitgezonden gaat worden. Wel zijn de (tot nu toe 11) afleveringen te downloaden.

voor meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Heroes_(TV_series)

Meer mensen die dit kijken? Of anders is dit wellicht een tip voor diegene die verslaafd zijn aan Amerikaanse tv series. :)

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27-12-06 22:32

Heb ze allemaal gezien, briljante serie. Maar het zijn niet allemaal amerikaanse burgers, Hiro is niet bepaald een amerikaan! En als je de kaart van Suresh (Mohinder's pa) bekijkt, zie je dat ze overal op aarde tevoorschijn komen.

Het lijkt allemaal een beetje X-Men achtig, maar dat is het absoluut niet. Het zijn "normale" mensen die er achter komen dat ze niet-normale dingen kunnen. Ze moeten echt leren met hun vermogens om te gaan, wat soms ook totaal niet lukt. Het zijn dus zeker niet de perfecte spierbundels zoals in de superhelden comics.

Even een korte samenvatting van de hoofdpersonen:

Afbeelding
Peter Petrelli. Denkt dat hij kan vliegen. Zo ongeveer de hoofdpersoon van de serie, zover het een hoofdpersoon heeft. Nu kon hij inderdaad vliegen, maar dat is zijn kracht niet... kijk de serie en je ziet het vanzelf. Peter is de broer van Nathan.

Afbeelding
Nathan Petrelli. Broer van Peter. Nathan kan daadwerkelijk vliegen. Nathan zit in de politiek en zit vlak voor de senaatsverkiezingen. Hij kan dit hele helden gebeuren dus even niet gebruiken en is dus ook niet blij met zijn broertje die roept dat ie kan vliegen.

AfbeeldingNiki Sanders. Heeft een zoontje dat ook speciale krachten heeft en hyperintelligent is. Dr ex man heeft ook krachten, die kan door masieve objecten heen. Niki zelf heeft een soort gespleten persoonlijkheid, een soort Hulk, maar dan niet groot en groen. Ze ziet haar andere persoonlijkheid in de spiegel.

Afbeelding
Claire Bennet. Geaddopteerd. Haar vader weet al sinds haar geboorte van haar krachten, haar moeder weet van niets. Claire kan razendsnel regenereren. Wonden genezen razendsnel, sterker nog, ze kan amper dood. Ze is een cheerleader op school, waar alleen haar beste vriend van haar speciale krachten weet.

Afbeelding
Hiro Nakamura. Mijn favoriet. Gek japans ventje die de tijd kan controleren. Daarnaast kan hij teleporteren. Reist met zijn beste vriend Ando naar New York, omdat hij zeker weet dat hij een held is en de wereld moet redden.

Afbeelding
Isaac Mendez. Kunstenaar, schilder met name. Kan de toekomst schilderen. 1 probleem, hij kan het alleen als ie high is. Isaac voorspelt vanalles, inclusief een nucleaire explosie in new York.

Afbeelding
Micah Sanders. Zoontje van Niki en DL. Micah is de zoon van twee mensen met krachten en heeft zelf ook krachten. Naast zijn intelligentie kan hij in ieder geval kapotte aparaten repareren door ze enkel aan te raken.

Afbeelding
Matt Parkman. Politieagent die andermans gedachten kan horen. Heeft erg moeite met het onder controle krijgen van zijn krachten en loopt op het randje van gek worden van de stemmen in zijn hoofd.

Afbeelding
Mohinder Suresh. Mohinders vader was een professor aan de universiteit in India, net als Mohinder zelf. Zijn vader had een theorie over de evolutie van mensen en dacht dat er mensen met bijzondere krachten zouden komen. Hij werd voor gek verklaard en is zelf op onderzoek gegaan. Wordt vermoord en zijn zoon gaat daarna zelf op onderzoek uit en komt er achter dat zijn pa gelijk had... Mohinder heeft zelf geen krachten.

Dat zijn de belangrijkste heroes. Dan is er nog Claire's vader, die toch erg op een bad guy lijkt... Een vreemde Haitiaan die zelden spreekt en de herinneringen van anderen kan uitwissen. En de grote bad guy: Sylar. Hij lijkt achter een serie moorden op mensen met krachten te zitten en wat erger is: hij neemt hun krachten over.

---
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door --- » 28-12-06 17:54

Vriendlief is me al weken aan het hoofd aan het zeuren dat ik Heroes ook moet gaan kijken :p
Hij vindt het beter dan Lost, en daar was ie heel erg fan van... dus ben wel benieuwd.
Dance like nobody's watching

COZ

Bericht door COZ » 29-12-06 14:13

Arjen schreef:Maar het zijn niet allemaal amerikaanse burgers, Hiro is niet bepaald een amerikaan! En als je de kaart van Suresh (Mohinder's pa) bekijkt, zie je dat ze overal op aarde tevoorschijn komen.

Je hebt helemaal gelijk, wat dom van me.
Hiro is inderdaad niet echt een Amerikaan.. Hiro is trouwens ook absoluut mijn favoriet. Vooral als ie zo blij uitbundig reageerd.

Is Heroes trouwens 1 seizoen? / 11 afleveringen?

Wat ook cool is, is dat van elke afleveringen ook comic books zijn.

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 29-12-06 14:28

Ik ben nu echt benieuwd geworden, ik vraag papa wel of hij 't download voor me :p. Volgens mij ga ik het wel een leuke serie vinden!
Discontent is the first necessity of progress.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29-12-06 14:37

Nee, er komen in januari weer afleveringen. Ze hebben een winter stop, net als Prison Break. Tijdens de stop zijn er trouwens wel nieuwe comics.

COZ

Bericht door COZ » 04-01-07 00:53

Nu net de laatste aflevering gezien.
Fuck, wat hou ik van dit soort series :)

Hoop dat de nieuwe afleveringen snel komen, dan word het weer net als bij The 4400 en Prison Break, elke week trouw meteen kijken als die online staat :)

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 04-01-07 01:24

Papa heeft net alles gedownload voor me :D

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 05-01-07 13:23

Ik heb nu de eerste 6 afleveringen gezien en m'n vader is ook gelijk helemaal into de serie :').

Het is echt spannend, maar volgens mij wordt het nog veel leuker als ze echt bijelkaar komen.

[spoiler]Zijn die ene met dat rare teken nou slecht? Want ik zag dat die Syler een ketting had met dat figuurtje en Niki die heeft die tattoo en die is ook niet echt goed..[/spoiler]

Snopprinses

Bericht door Snopprinses » 05-01-07 13:30

[spoiler]kijk maar even verder, dan snap je het wel. Tattoo heeft niki namelijk niet altijd.[/spoiler]

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05-01-07 13:30

Dat teken komt overal in de serie voor.
http://heroeswiki.com/Symbol

Overigens heeft de Haitiaan een ketting met dat teken, dat is dus niet Sylar :)

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 05-01-07 14:05

Oooh oke!!

[spoiler]Ik dacht namelijk dat degene die iedereens geheugen wist dat dat die Syler was, want die Syler gebruikte ook powers tegen die politieman[/spoiler]

Ik ga nu verderkijken :p en als er bezoek komt zet ik het wel uit, volgens mij wordt het allemaal echt nog 100x spannender :D.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05-01-07 14:19

Je vragen worden in latere afleveringen allemaal beantwoord....

Je krijgt er alleen wel nieuwe vragen bij :P

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 11-01-07 19:44

oke goddamn dat is een vette serie :o
ben nu bij ep2 en vind het nu al tof :)

hopelijk zorgen ze wel dat er iets meer tempo in zit dan in bijv 4400. daar zaten echt teveel fillers in. maar voorlopig lijkt het mij echt vet :)

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 11-01-07 19:56

Op wikipedia stond dat de bedenker al dingen heeft tot seizoen 5 :p.

Maar ik heb episode 11 ook al gezien, echt iedereen in huis is er nu verslaafd aan :').

Ik ben wel benieuwd wat er met Peter gaat gebeuren!

James Taylor
Best kansloos...

Bericht door James Taylor » 11-01-07 20:16

Nog niet gekeken maar zijn ze ook ondertiteld? :$ Lijkt me wel een vette serie zo te zien!
?

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 11-01-07 20:43

Denk het haast niet want het is nog niet in NL op tv..

Maar soms heb je op internet wel eens dat er ondertitels bijzitten, dat ze die dan zelf gemaakt hebben :P.

zerokill
Gezocht: relatie!

Bericht door zerokill » 14-01-07 10:29

er zijn wss wel ondertitels in het engels te vinden maar ik weet niet hoeveel dat helpt :p

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 15-02-07 21:55

Net weer de laatste nieuwe gekeken, het wordt wel een beetje rommelig en het enige wat nog duidelijk is, is waar ze naartoe werken :p. Da's wel jammer vind ik.

Arjen
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Arjen » 15-02-07 22:17

Vind het allemaal beetje te toevallig allemaal, hoe alles en iedereen met elkaar temaken heeft....

pink-lemonade
Postmaniak

Bericht door pink-lemonade » 15-02-07 23:37

Ja dat ook weer. Maar dat is gewoon hun lot, qua de wereld redden ofzo?
Want er zijn ook nog heeeel veel mensen die het ook hebben, zoals suresh al zei in de laatste episode. Maar die zijn gewoon nog niet bekend, en bellen 'm niet terug enzo.

Maar wel irritant inderdaad dat het zo toevallig is allemaal :'). Maar het verpest de serie niet vind ik.

Ben alleen echt benieuwd waar ze nou allemaal naartoe werken, en of er nog een keer iets nieuws komt, nu schrijven ze alleen maar door op de personages, en niet dat er ontwikkeling komt in hun doel zegmaar.

LikeStrawberry
Raar wijf

Bericht door LikeStrawberry » 21-06-07 21:35

Heb zojuist ep 1 gekeken 8) Op tv op rlt5 :P

Ik ben een download sukkel. Dus zal het op tv moeten blijven volgen. :)

Maar vind het wel tof, zo ep 1 :)
Calm your tits!

Floorster
Donateur
Donateur

Bericht door Floorster » 21-06-07 21:43

Ik heb de laatste weken ook Heroes zitten kijken, op aandringen van een vriend (hij had alles voor me op dvd gezet :)). Hij zei steeds 'het is zo tof, je moet het echt kijken!' Aangezien ik meestal niet van serieus houd waar allemaal van die onrealistische dingen in zitten, dacht ik 'nee joh das vast niks voor mij'. Na aflevering 1 was ik dus ook nog niet helemaal "gepakt", maar toen ben ik toch maar verder gaan kijken en ja ik moest toegeven dat het wel een erg toffe serie is :D. Heb alle afleveringen die er tot nu toe zijn dus al gezien en kan niet wachten op nieuwe afleveringen!
Do one thing every day that scares you.

Don't be reckless with other people's hearts; don't put up with people who are reckless with yours.

Etrim
Postmaniak

Bericht door Etrim » 21-06-07 22:55

Problematique schreef:Heb zojuist ep 1 gekeken 8) Op tv op rlt5 :P

Ik ben een download sukkel. Dus zal het op tv moeten blijven volgen. :)

Maar vind het wel tof, zo ep 1 :)

Ik wou gaan kijken, maar ben het vergeten |:(
musica magnorum solamen dulce laborum
muziek is de zoete troost van grote moeite

Marina
Forummeubel

Bericht door Marina » 22-06-07 10:20

Ik ook |:(

Plaats reactie