De Lama's

Van Oscars tot Golden Raspberries,
Tranentrekker tot blockbuster
en van One Direction tot Metallica...
Monster

Bericht door Monster » 28-10-06 14:08

Haha oke, als je niet van grof en banaal houdt is ze niet grappig, maar persoonlijk kan ik daar erg hard om lachen. :')

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 28-10-06 14:12

ik ook, maar niet op de manier waarop zij het doet :)
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

S-Seagal

Bericht door S-Seagal » 03-11-06 11:05

Ze is vaak niet echt op een heel grappige manier grof en banaal vind ik ook, maar dr solo show kan wel goed wezen. Misschien moeten ze eens een ander mokkel vragen? hehe

Anne-mijn_
Postmaniak
Contacteer:

Bericht door Anne-mijn_ » 03-11-06 15:37

Vanochtend stond in het Eindhovens Dagblad een artikel over dat Arie weggaat bij de Lama's, hij gaat meedoen aan een nieuwe show.
Ik heb het te druk met weer gelukkig zijn.

---
Ban me! Ben verslaafd!

Bericht door --- » 03-11-06 15:45

Ja en ik las dat Sara ook al wegging..

Ik zag ook in de Spits tussen de vacatures een oproep staan 'nieuwe Lama gezocht' :D dus als iemand interesse heeft..? :p
Dance like nobody's watching

Maloes-
Postmaniak

Bericht door Maloes- » 03-11-06 16:19

Annemijn_ schreef:Vanochtend stond in het Eindhovens Dagblad een artikel over dat Arie weggaat bij de Lama's, hij gaat meedoen aan een nieuwe show.

Ja man&paard op Talpa geloof ik..
Wel jammer dat er nu nieuwe bij komen eigenlijk :P

Monster

Bericht door Monster » 03-11-06 16:19

Ik ben op zich wel blij dat Arie weggaat, mits er natuurlijk een goed iemand voor terug komt. Arie was de laatste tijd niet heel veel soeps meer.
Sara ga ik wel missen. :')

Er moet sowieso wel weer een vrouw in komen te zitten, voor de slechte seksistische grappen.

n00b
Gezocht: relatie!

Bericht door n00b » 04-11-06 09:09

Dat Sara weg gaat vind ik niet zó heel erg, ik vind dr eigelijk niet zo grappig [terwijl ik wel van grof etc hou hoor]. Als Arie weg gaat zou ik het wel jammer vinden ):.

Ik heb mezelf ingeschreven voor lama te worden :').
Ben benieuwd.
Jeweetwel.

Monster

Bericht door Monster » 04-11-06 12:51

Ik hoop trouwens dat er wel strenge audities komen, dus dat er niet van die flops als in de eerste Lama-reeks in komen.

Kristel en Martijn. :r

doei
Donateur
Donateur

Bericht door doei » 04-11-06 15:54

Mja ik hoorde het op de radio, wel klote vind ze allebei wel grappig :)
Hoop inderdaad dat ze wel normale mensen doorlaten, die ook echt grappig zijn, anders wordt het saai!

Sanneke

Bericht door Sanneke » 05-11-06 00:50

Mijn moeder zei dat er nog een lama weg ging, maar ze had geen idee wie. :P
Nu ik lees dat Arie weg gaat vind ik 't wel jammer. :(
Als hij een keer iets doet is 9 van de 10 keer wel grappig en lekker grof.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 05-11-06 00:51

Ik vind Arie echt het tofst. Ook al zegt hij dan niet zo veel, ik lig wel 9 van de 10 keer dubbel :')
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Monster

Bericht door Monster » 05-11-06 12:07

Ik vind Tijl en Ruben van der Meer eigenlijk het geniaalst en ja, Ruben Nicolai heeft ook zo zijn momenten. Ik ben dus blij dat zij blijven, omdat ik hen echt het leukst vind. :9

Kaleidoscope

Bericht door Kaleidoscope » 05-11-06 13:52

Ik vind Arie het grappigste, ik weet niet, ik vind zijn humor echt zo geniaal. Jammer dat 'ie weggaat.

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 05-11-06 17:14

Ik vind het jammer dat Arie en Sara weggaan :(

Hoop dat ze snel 2 nieuwe, supertoffe Lama's vinden! Die aflevering van vrijdag was weer geniaal, vooral dat spel Op en Af vind ik echt zo grappig :D

pietvanvliet
Beheerder
Beheerder

Bericht door pietvanvliet » 01-01-07 23:28

Nietzman schreef:Sarah Kroos. :X.

Hét bewijs dat vrouwen zich ver van cabaret moeten houden.

En niet alleen Sara Kroos...

NU.Nl schreef:Wijvengezeik

Uitgegeven: 1 januari 2007 12:22
Laatst gewijzigd: 1 januari 2007 12:22
Sinds vorige week is het van oorsprong Britse Grumpy Old Women op Net5 te zien. Hoe pijnlijk een Nederlandse variant op een BBC-programma kan mislukken. Door Paul de Lange

Stel je voor dat Statler en Waldorf, de opaatjes uit de Muppetshow, een eigen tv-programma zouden hebben waarin ze het moderne leven kritisch becommentariëren. Dan heb je een aardig beeld van de allesbepalende toon in Grumpy Old Men, een pareltje dat de BBC sinds drie jaar met een zekere regelmaat uitzendt.

Met dit verschil dat niet twee opaatjes die kritische kanttekeningen maken, maar een keur aan bekende Britse mannen van middelbare leeftijd. De Grumpy Old Men kunnen het moderne leven nauwelijks aan; ze schieten in de stress door nieuwe technologische snufjes en willen hun simpele leventje van een jaar of tien, twintig geleden terug.

Beurtelings hekelen ze, met toenemende boosheid, kleine dingetjes die hen irriteren. Van weermannen die vertellen wat het weer vandaag was ("ik weet verdomme ook wel dat het vandaag de hele dag regende"), via volwassen skateboarders ("doe dat als je twaalf bent ofzo, je maakt op niemand indruk, ga een baan zoeken") tot cassières die naambordjes dragen ("waarom is totaal onduidelijk, en als je ze bij hun naam noemt, verdenken ze je ervan naar hun tieten te kijken").

Tongue-in-cheek

Het idee leent zich bij uitstek voor een Britse aanpak: tongue-in-cheek-humor en meesterschap in het uitdiepen van irritaties - die zelfs herkenbaar zijn als je (nog) geen Grumpy Old Man bent. Verwonderlijk is het daarom niet alleen dat Net5 een Nederlandse versie van het programma aandurft, maar gelijk een met vrouwen in plaats van mannen.

De Britse vrouwenvariant beklijfde namelijk al een stuk minder dan die met mannen. Maar de Nederlandse Grumpy Old Women grossieren werkelijk in cliché-onderwerpen en nietszeggende citaten. Yvonne van den Hurk schrikt als ze in de spiegel kijkt. Marian Mudder heeft een hekel aan Kerst omdat je dan verplicht gezellig moet doen. En Nelleke van der Krogt vindt een string niet lekker zitten. Driemaal goh.

Wijvengezeik

Waar het ouwelullengezeik van de Grumpy Old Men binnen een aflevering snel schakelt tussen verschillende, spitsvondige onderwerpen, gaat het wijvengezeik op Net5 in de eerste aflevering vrijwel alleen maar over uiterlijk en shoppen. Vrouwen van boven de 35 kunnen geen modieuze kleren in hun maat vinden, sterker: de modewereld is een complot tegen de oudere vrouw. En plastische chirurgie een door mannen opgelegde uitvinding.

Want dat blijkt een andere grote irritatie voor vrouwen van middelbare leeftijd: mannen, en dan vooral mannen die niet meer naar ze omkijken. Die zullen dan ook hard worden aangepakt in de tweede aflevering van Grumpy Old Women, zo belooft de voice-over vlak voordat er maar weer eens een Olaz-commercial tegenaan wordt gegooid.

Grumpy Old Women is een pijnlijk niet grappige poging om een Brits succes te vertalen. Bevreemding wekt dat nauwelijks. Mannen zijn humoristischer dan vrouwen, en Britten zijn humoristischer dan Nederlanders. Grumpy Old Women is dus niks en wordt dus ook niks.

Want het was niet benagrijk genoeg om er een eigen onderwerp voor te openen. Meneer De Lange heeft gelijk... :)

Al is ie wel wat traag van begrip. Onze eigen Nietzman had al eerder gelijk.
Later is allang begonnen.

still-breathing
Postmaniak

Bericht door still-breathing » 07-02-07 14:27

pietvanvliet schreef:
Nietzman schreef:Sarah Kroos. :X.

Hét bewijs dat vrouwen zich ver van cabaret moeten houden.

En niet alleen Sara Kroos...

NU.Nl schreef:Wijvengezeik

Uitgegeven: 1 januari 2007 12:22
Laatst gewijzigd: 1 januari 2007 12:22
Sinds vorige week is het van oorsprong Britse Grumpy Old Women op Net5 te zien. Hoe pijnlijk een Nederlandse variant op een BBC-programma kan mislukken. Door Paul de Lange

Stel je voor dat Statler en Waldorf, de opaatjes uit de Muppetshow, een eigen tv-programma zouden hebben waarin ze het moderne leven kritisch becommentariëren. Dan heb je een aardig beeld van de allesbepalende toon in Grumpy Old Men, een pareltje dat de BBC sinds drie jaar met een zekere regelmaat uitzendt.

Met dit verschil dat niet twee opaatjes die kritische kanttekeningen maken, maar een keur aan bekende Britse mannen van middelbare leeftijd. De Grumpy Old Men kunnen het moderne leven nauwelijks aan; ze schieten in de stress door nieuwe technologische snufjes en willen hun simpele leventje van een jaar of tien, twintig geleden terug.

Beurtelings hekelen ze, met toenemende boosheid, kleine dingetjes die hen irriteren. Van weermannen die vertellen wat het weer vandaag was ("ik weet verdomme ook wel dat het vandaag de hele dag regende"), via volwassen skateboarders ("doe dat als je twaalf bent ofzo, je maakt op niemand indruk, ga een baan zoeken") tot cassières die naambordjes dragen ("waarom is totaal onduidelijk, en als je ze bij hun naam noemt, verdenken ze je ervan naar hun tieten te kijken").

Tongue-in-cheek

Het idee leent zich bij uitstek voor een Britse aanpak: tongue-in-cheek-humor en meesterschap in het uitdiepen van irritaties - die zelfs herkenbaar zijn als je (nog) geen Grumpy Old Man bent. Verwonderlijk is het daarom niet alleen dat Net5 een Nederlandse versie van het programma aandurft, maar gelijk een met vrouwen in plaats van mannen.

De Britse vrouwenvariant beklijfde namelijk al een stuk minder dan die met mannen. Maar de Nederlandse Grumpy Old Women grossieren werkelijk in cliché-onderwerpen en nietszeggende citaten. Yvonne van den Hurk schrikt als ze in de spiegel kijkt. Marian Mudder heeft een hekel aan Kerst omdat je dan verplicht gezellig moet doen. En Nelleke van der Krogt vindt een string niet lekker zitten. Driemaal goh.

Wijvengezeik

Waar het ouwelullengezeik van de Grumpy Old Men binnen een aflevering snel schakelt tussen verschillende, spitsvondige onderwerpen, gaat het wijvengezeik op Net5 in de eerste aflevering vrijwel alleen maar over uiterlijk en shoppen. Vrouwen van boven de 35 kunnen geen modieuze kleren in hun maat vinden, sterker: de modewereld is een complot tegen de oudere vrouw. En plastische chirurgie een door mannen opgelegde uitvinding.

Want dat blijkt een andere grote irritatie voor vrouwen van middelbare leeftijd: mannen, en dan vooral mannen die niet meer naar ze omkijken. Die zullen dan ook hard worden aangepakt in de tweede aflevering van Grumpy Old Women, zo belooft de voice-over vlak voordat er maar weer eens een Olaz-commercial tegenaan wordt gegooid.

Grumpy Old Women is een pijnlijk niet grappige poging om een Brits succes te vertalen. Bevreemding wekt dat nauwelijks. Mannen zijn humoristischer dan vrouwen, en Britten zijn humoristischer dan Nederlanders. Grumpy Old Women is dus niks en wordt dus ook niks.

Want het was niet benagrijk genoeg om er een eigen onderwerp voor te openen. Meneer De Lange heeft gelijk... :)

Al is ie wel wat traag van begrip. Onze eigen Nietzman had al eerder gelijk.

Misschien een topic kick, MAAR ik vind Grumpy Old Women wel leuk voor zo af en toe. Nee tuurlijk is het geen hoogstaande televisie, maar af en toe is heerlijk hersenloos commentaar geven leuk.
If Pacman had affected us as kids
we'd be running around in dark rooms,
munching pills and listening to
repetitive music...

-
Noem me maar gewoon Kirsten.

Monster

Bericht door Monster » 07-02-07 17:54

Ik vind Lama Gezocht zo verschrikkelijk scheisse, dus ik kijk het maar niet. Merk het vanzelf wel wat voor Lama's erbij komen. (Y)

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 10-02-07 09:28

Ik vind het wel een leuk programma, al bestaat het naar mijn mening uit teveel gepraat en te weinig Lama-achtig gedoe.

LittleMissMe
Postmaniak

Bericht door LittleMissMe » 10-02-07 11:26

Idd.. beetje de idols-formule.. Maar toch vind ik het wel grappig, zeker nu met de workshops met de kwartfinale..

Ik vind die vlaamse en die gozer uit delft wel leuk :)
- - Lift your skinny Fists like Antennas to Heaven - -

Sanneke

Bericht door Sanneke » 10-02-07 23:08

't Is NOG flauwer als de Lama's zelf.
Hoe is 't mogelijk..

chemietje
Best kansloos...

Bericht door chemietje » 11-02-07 00:31

Die Iranese gast was tof die zei dat hij in z'n vrije tijd homo's ging ophangen, omdat dat een typische moslimhobby is.

Sarah Kroos of hoe dat kind ook mag heten mag wat mij betreft verzwolgen worden door een vulkaan of Erica Terpstra o.i.d.
Er is gangreen voor iedereen.

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 11-02-07 14:41

Ze hebben vrijdag wel de 2 eruit gekickt die ik wilde, dus daar ben ik al blij om :)

Vond die Margo echt niet grappig..

Die Vlaming is tof!! Maar ik heb sowieso een zwak voor Vlamingen.... :)

Salamanca
Postmaniak

Bericht door Salamanca » 17-02-07 15:33

En weer zijn precies de goeden afgevallen :D

Ik ben nu voor Adjust (wat een naam :| )

Jetske
Gezocht: relatie!

Bericht door Jetske » 15-03-07 07:46

Salamanca schreef:En weer zijn precies de goeden afgevallen :D

Ik ben nu voor Adjust (wat een naam :| )

tja tilburger he :')

ben wel blij dat adjust gewonnen heeft iig, die rob mocht van mijn part lekker terug naar zn snackbar..

rare brabander :P

Plaats reactie