EMO, wat is dat nou precies?

Van Oscars tot Golden Raspberries,
Tranentrekker tot blockbuster
en van One Direction tot Metallica...
LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 13-05-05 22:02

Vox-Diaboli schreef:Denk je serieus dat ik mijn tijd verdoe aan -in mijn ogen- mensen met een ietwat infantiele kledingsmaak/status?

Zo te zien wel ja.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 13-05-05 22:11

Fout gegokt, waar zie je het trouwens aan?

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 13-05-05 22:17

Ik wil hier doorgaan op je tm of msn.
Ontopic nu.

(mijn excuus)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 13-05-05 22:44

Best, thats-me en msn staan in mn profiel, do as you like.
Laat ik dan ook mijn excuses maar aanbieden, het is wel op zn plaats, lijkt me. Ik ging althans offtopic!

xfirestormx

Bericht door xfirestormx » 14-05-05 12:33

Flashback schreef:

'K lach muh nog steeds rot om Emo's... :D :P *denkt aan concert bij The Used*

ik zou me daar ook rot lachen maar helaas het is geen emo dus dat gaat niet echt op

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 14-05-05 18:51

xfirestormx schreef:
Flashback schreef:

'K lach muh nog steeds rot om Emo's... :D :P *denkt aan concert bij The Used*

ik zou me daar ook rot lachen maar helaas het is geen emo dus dat gaat niet echt op

True, true...

Maar emo's waren wel aanwezig ;)

xfirestormx

Bericht door xfirestormx » 14-05-05 22:07

ach ik ben meer emo dan de meeste emo kids..... dus wanneer ben je emo

AchtungBaby

Bericht door AchtungBaby » 15-05-05 16:28

*Grinnik*

Die emo kindjes vinden hun muziek en kleding ZO natuurlijk, maar in feite is het TE gemaakt, net zo TE gemaakt als Britney Spears, het heeft echter geen enkele soul *knipt met vingers*:
''Oooooooh, ik ben zooooooo luchtig, ik weet zoooooo goed hoe ik emotioneel moet zijn''
Ik bedoel, als je jezelf zo emotioneel bezig vind zijn, ga dan naar Afrika en neem dan een stervend kindje in je armen wat niet meer kan worden geholpen, DAAR wordt je pas emotioneel van, en niet omdat de jij als emo kindje van die ooooh zo emotionele teksten kan schrijven! Cool hoor! Egoïsten... Jullie denken alleen aan jezelf hoe zielig jullie zijn terwijl je computer, eten, televisie, en geld binnen handbereik ligt
Daarnaast denken de meeste dat ze iets heel erg hebben meegemaakt... Hun vriendje of vriendin heeft het een paar jaar geleden uitgemaakt... Oh ja, goed excuus om te zeggen dat je heel erg emotioneel bent en emotionele teksten kan schrijven en dat jij daarom zo goed genoeg bent om psychiater later te worden... Nee als je als 6 jarig kindje een van je vriendjes hebt zien verdrinken in de sloot dan pas kan ik snappen dat je emotionele teksten kan schrijven en dergelijken.

Ik wed dat als hun muziek gaan staan maken dat ze niet met de euforie van muziek meeworden gesleept dat ze er helemaal in opgaan, maar dat ze gewoon beetje nep emotioneel staan te acteren op het podium WANT EMO MOET HEEL ERG EMOTIONEEL OVER KOMEN HOOR!

LekkerSletje
Forummeubel

Bericht door LekkerSletje » 15-05-05 16:48

Eerlijk is eerlijk, je hebt een punt.

AchtungBaby

Bericht door AchtungBaby » 15-05-05 16:53

fu-CKY-ou schreef:Eerlijk is eerlijk, je hebt een punt.

Ja toch? :P

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 15-05-05 17:44

AchtungBaby schreef:
fu-CKY-ou schreef:Eerlijk is eerlijk, je hebt een punt.

Ja toch? :P

Euuh nee?

Emo is gay, ben ik met je eens, maar je hele tirade slaat nergens op.

Bono zong over Bloody Sunday, maar ik betwijfel ten zeerste of Bono daar op Bogside stond toen alle rellen uitbraken. Maar dat betekend toch niet dat ie daar niet over mag zingen?

En als m'n vriendin het uit zou maken, zou ik daar een stuk meer geemotioneerd over zijn dan al die 1000en mensen die iedere dag sterven in Afrika. Wie ben jij om mij te vertellen wat ik me al dan niet aan zou moeten trekken?

MissAnnThrope

Bericht door MissAnnThrope » 15-05-05 18:00

@ Achtung Baby.. rot echt een eind op met je gelul want het slaat echt helemaal nergens op! Wie zegt dat jij niet emotioneel mag zijn over de shit die JIJ meemaakt omdat er ergens anders misschien wel iemand is die iets veeeel ergers heeft meegemaakt (wie ben jij btw om dat te beoordelen..)?! :S Kromme redenering...

Ik wed dat als hun muziek gaan staan maken dat ze niet met de euforie van muziek meeworden gesleept dat ze er helemaal in opgaan, maar dat ze gewoon beetje nep emotioneel staan te acteren op het podium WANT EMO MOET HEEL ERG EMOTIONEEL OVER KOMEN HOOR!

nooit bij een show geweest van een emo-band? hou dan je 'ik wed dat als' opmerking lekker voor je!

jahoor

Bericht door jahoor » 15-05-05 20:37

Maar kom op...
Emo mag dan wel leuk en aardig zijn, maar bij het overgrote deel gaat het qua teksten niet veel verder dan highschool liefdesdrama's. De emo scene is gewoon erg overdreven, maargoed dat heb je in iedere scene.

pullmyhair

Bericht door pullmyhair » 15-05-05 22:43

"punk is- I fucked your mom, deal with it.
emo is-I fucked your mom. Why won't she call me back?"

jahoor

Bericht door jahoor » 15-05-05 23:40

:').

xfirestormx

Bericht door xfirestormx » 16-05-05 12:12

*zucht* natuurlijk is een groot gedeelte van de so called emo-scene oppervlakkig net zoals als een gedeelte van de punkscene dat is net zo goed als een gedeelte van de metalscene dat is. maar je moet verder kijken dan dat. dan kom je erachter dat er ook in de emo scene zeer goede bands rondlopen die goede muziek maken en heus niet alleen over zingen dat de vriendin van de zanger niet de hele band wilde pijpen.

daarnaast is het gewoon dat 'emo' momenteel redelijk hip is/was en dat je daardoor een overvloed aan slechte bands krijgt die op de bandwagen springen zodat ze geld kunnen verdienen. dat meeste mensen niet verder kijken dan dit is erg jammer.

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 16-05-05 14:50

pullmyhair schreef:
"punk is- I fucked your mom, deal with it.
emo is-I fucked your mom. Why won't she call me back?"

*lmao* :D

MrBeast

Bericht door MrBeast » 16-05-05 22:40

Voor een redelijk goed beeld van hoe emo is ontstaan als een zijtak van punk en hoe het is verworden tot de "nu-emo" die het nu is, die eigenlijk nauwelijks meer iets weg heeft van wat het ooit was, kijk je op http://www.fourfa.com

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 16-05-05 22:53

Laten we ons massaal keren tegen welke vorm van massacultuur dan ook. Emo dus ook, al doet 80% van TM gewoon mee aan de hype en loopt het overgrote deel dus ook met zwarte bloesjes etc.
Wat geil.

COZ

Bericht door COZ » 18-05-05 09:40

Emo is gewoon een lifestyle waar een hele grote menigte zich momenteel helemaal aan vastklampt, en helemaal overkopieerd.

Je ziet overal iconen lopen. Een heleboel zinloze tattoo's, grote gaten in de oren, en natuurlijk overal en altijd quasi poetische teksten neerzetten.

Het is zo weer over, net zoals dat 3 jaar terug iedereen helemaal wild was van Kittie. Binnenkort lopen al die xheartcorex-emokids van nu, met zn allen achter een nieuwe hype aan.

En zoals hierboven al staat, het is TE gemaakt.

MissAnnThrope

Bericht door MissAnnThrope » 18-05-05 11:02

COZ: dat geldt niet voor iedereen! En in iedere scene lopen té gemaakte figuren rond dus doe nu allemaal alsjeblieft niet alsof het alleen emo-kids zijn.

COZ

Bericht door COZ » 19-05-05 20:38

Voelt er een zich aangesproken :)

MissAnnThrope

Bericht door MissAnnThrope » 19-05-05 20:43

Wahaha.. nee ik ben geen emo-kid, dankje :P Ik kan gewoon niet tegen dat schoppen tegen de hele emo-scene.. dat is ongeveer net zo'n grote hype als de fashion-emo-kids zelf volgen :)

Verwijderd

Bericht door Verwijderd » 19-05-05 22:13

Rawwwwwwwk fashioncore.
Ik vind het niet erg hoor, ik vind het alleen zo jammer als ik op zo'n showtje ben mensen me vreemd aankijken omdat ik niet zo'n leuke studsriem heb en een rechthoekig brilletje.

Honestly I don't give a fuck.. maar ik blijf altijd hopen dat de 'alternatievere' stijlen zich niet zo vastklampen aan een stereotype en zich daar naar gaan vormen.
Ik geloof ook niet dat iedereen zo gek is van kersen en dobbelstenen ofzo.

Sorry maar als ik ergens een dobbelsteen zie bolt mij dat de broek echt niet, maar denk ik: waar is de rest van het ganzenbord?

jahoor

Bericht door jahoor » 19-05-05 22:34

Ieder z'n eigen obsessies natuurlijk, maar de laatste tijd is iedereen opeens geobsedeerd daardoor ja. Ik erger me er kapot aan. Vooral voor de personen die het echt werkelijk hun leven lang al leuk vinden is het kut. (oke je kunt overal goedkoop dingetjes ervan kopen, maar voorderest is het irritant).

De emo scene vond ik al kut, nu is het in en vind ik het nog kutter. De kleding kan leuk zijn, en dat blijf ik ook vinden. Maar voorderest staat die hele scene me niet aan, en dan heb ik het vooral over het gedrag en het type persoon wat erop af komt.

Plaats reactie